Att inte vara riktigt riktig än.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns dagar då jag påminns om att jag faktiskt inte riktigt är frisk än. Jag har förvisso gjort helt enorma framsteg de senaste åren och klarar massor idag som jag inte klarade förut. Det är jag mycket tacksam för och livet känns ofta som full fart framåt, som om jag vill ta igen allt jag missat under alla år med ångestsjukdom. I stort sett så älskar jag mitt liv nu för det är så långt bort från det mörker jag levt i.

Men så uppstår en situation som jag inte kan hantera. Det är så enormt jäkla frustrerande. Nu behöver jag t.ex. köpa en ny ridhjälm och jag vågar inte köpa den på nätet ifall den inte skulle passa. På närmaste orten finns ingen ridsportbutik längre. Lite längre bort finns en men på deras hemsida hittar jag inget vettigt. De är antingen dyra eller fula eller rent av både fula och dyra. Jag vill liksom inte se ut som en insekt på huvudet... Så jag måste alltså åka ännu längre bort och där tar det stopp. Jag måste ha hjälp där. Irriterande.

Men jag måste väl ha tålamod med mig själv. Har jag kommit så här långt från att ha varit ett "hopplöst fall" så fixar jag väl resten också tids nog.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: Tuvstarr
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 186
Senast: Mauen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 570
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• 07:or del 23
  • Föl 2023