Ett av mina mål för 2025 är just det - komma igång med "något".
Jag hatar gym, får bara migrän och tycker det är sjukt tråkigt. Här är några saker jag brukar göra:
- "Hitta ut" Kolla om det kanske finns i någon större stad i närheten?
- Äta utomhus. Promenera till någon trevlig plats som kanske har ved/grillplats, fina djur att kolla på eller liknande. Då kommer du ut utomhus i alla fall!
- Lyssna på ljudbok i snabbare hastighet. Jag klarar verkligen inte av att lyssna på inläsningshastigheten, slutar lyssna och börjar fundera på något annat om det går för långsamt.
- Jag har en bok som beskriver vandringsleder/rundor i länet. Här finns allt ifrån typ 1-2 km med saker att kolla på, till rutter med övernattning.
- Nu var det inte ett alternativ för dig, men jag tänkte prova på antingen vattengympa eller bara simma.
- Att allt inte behöver vara så seriöst, ge tusen bapiljarder olika resultat... Ibland behöver man bara gå ut och rasta hjärnan! Så brukar jag tänka, klär på mig ett par skor och bara går en promenad runt kvarteret. Det är också bra, frisk luft och lite rörelse. Allt behöver inte vara så extremt, framförallt inte i början!
- Gå en promenad med en kompis. Ni behöver faktiskt inte vara där fysiskt samtidigt, utan ring upp och ta ett samtal medan du, eller båda, promenerar
Att promenera behöver verkligen ingen utrustning! Har en vän som gått mellan Stockholm och Uppsala med ett par utslitna gympaskor typ. Sen behöver man kanske inte vara så extrem som honom dock, haha!