Att ha två katter är bättre än att ha en?

Sv: Att ha två katter är bättre än att ha en?

Det beror helt på individ. Jag tror mina två kattgubbar skulle sörja ihjäl sig om vi särade på dem (de har nog aldrig varit mer än 20 meter ifrån varandra under de 3 år de levt), medans min kattflicka inte är typen som diggar andra katter. Redan på katthemmet när jag hälsade på henne gav hon andra katter på nosen när de ville komma nära.

Så man får se till individen, helt enkelt. Om min kattflicka funkar bra med gubbarna hemma hos pappa kanske jag skaffar en till sen, men troligtvis blir hon bara otroligt svartsjuk och sur...

Jag har skaffat tre katter mellan December -03 och Augusti -05, en fyller iår 3, den andra 2 och den tredje 1 år.

Konstellationen idag ser ut som sådan, äldsta katten hatar när det blir crowded, han ska själv välja att lägga sig bredvid någon, kommer man själv och pular in sig brevid honom går han, han känner sig trängd.
Så han är för det mesta för sig själv, vill han leka går han på ungkattan som blivit så stor att hon kan ge motstånd när han börjar slänga runt henne (skiljer ca 4 kg :D ).
Han sover ensam eller med mig.

Mellankatten var ungkatt när lilla kom och tyckte det var lajbans att leka med henne när hon var yngre, nu är hon så våldsam att han inte vill, han sover dock ofta med lilla katten och de är väldigt närgångna och gullar ihop sig tillsammans, det behovet tror jag mellankatten hade men aldrig fick av stora katten.

Lilla katten leker ensam eller med den stora, sover med mig eller med mellankatten, hon glider igenom sitt liv på en räkmacka, får göra i princip vad hon vill för de andra, kan tränga sig före och ta mat och vatten men om jag klappar stora katten och hon tränger sig före, då åker hon på stryk.

Man ångrar aldrig att man skaffar fler :D
Det "värsta" är att de har olika behov allihopa och det är inte säkert att en specifik kompis kan fylla det, man kan behöva två eller tre andra katter för att ens kisse ska bli nöjd :smirk: :p :D

Har 4 st och det går bra, utom för den äldre honan (4 år) för hon tål inte de 2 "nya "(haft dem över ett år). Fräser och morrar om de råååkar :angel: komma för nära.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar