Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är rätt säker på att man inte kan känna för mycket. Man känner precis så mycket som man behöver. Däremot är det många som inte har färdigheter för att hantera sina känslor på ett sunt sätt och då kan det bli problem.
Tex så försöker många trycka undan eller bli av med känslor vilket bara leder till att känslorna blir ännu starkare.
Jag får alltid rätt mycket tårar när jag skrattar mycket, men det är ju inga ledsna tårar. Du kanske menar att skratt (glädje) övergår i ledsenhet och ledsna tårar?Jag gråter sällan och ännu mer sällan nu när jag äter antidepressiva som gör en känslomässigt avtrubbad, på gott och ont. Jag kan gråta till sorgliga scener i filmer osv men det är inte riktigt samma som att gråta inifrån sas. Ibland kan det hända att skratt övergår i gråt om jag skrattar helt okontrollerat åt något som jag tycker är roligt. Det blir som någon slags snedtändning i hjärnan till slut och då övergår det vilda skrattet till våldsam gråt istället.
Ja alltså jag menar ju inte skratt-tårar som kommer av att ögonen tårar sig när man skrattar utan jag menar att det fysiska skrattet övergår i gråt-hulkande.Jag får alltid rätt mycket tårar när jag skrattar mycket, men det är ju inga ledsna tårar. Du kanske menar att skratt (glädje) övergår i ledsenhet och ledsna tårar?
Gråt kan ju vara på väldigt olika sätt.
Jag är likadan. Jag har inte ont av att jag gråter men om det är för att jag är upprörd och då blir ledsen blir ju andra så knepiga så det skulle jag önska jag kunde stoppa bättre.Jag är en gråtare. Gråter ofta för en massa olika saker, gråter offentligt, privat, proffesionellt, ibland på möten - även som mötesledare, men upplever det inte som det minsta problematiskt. Jag råkar vara en gråtare, helt enkelt.
Jag låter andra vara knepigaJag är likadan. Jag har inte ont av att jag gråter men om det är för att jag är upprörd och då blir ledsen blir ju andra så knepiga så det skulle jag önska jag kunde stoppa bättre.
Jag har nog inte så lätt för att gråta, vid rätt tillfälle. När jag gråtit känner jag mig varm, mosig och irriterad. Eller senast, förtvivlad, eftersom hästen hade skadats, vilket inte alls ändrades av gråt tyvärr och gråt hjälpte inte henne ett dugg.Min psykolog pratar mycket om gråt som något läkande och något bra. Men efter ett trauma för 3.5 år sedan förlorade jag en stor del av min förmåga att gråta.
Jag bär på mycket sorg och har ett uppdämt behov av gråt och jobbar mot att kunna lägga motståndet och flykten åt sidan så jag kan gråta igen.
Vas har ni för relation till gråt?
Hur ofta gråter ni?
Hur känns det när ni gråtit? Lättade?
Låt oss prata om gråt.