Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt
Ett par småsaker som gjorde stor skillnad för mig.
Mjae, jag kommer inte väga mig alls förrän det blivit en märkbar viktminskning. Vågar är mina största fiender typ, att jag öht vet vad jag väger nu var högst ofrivilligt och ett rent misstag. Skulle jag väga mig för ofta så kommer jag sitta och deppa i tid och otid.
Så ja, jag ställer mig väl på en våg när jag får gå runt och dra upp byxorna helt enkelt, och då lär jag bli glad och inte behöva ha något speciellt stöd just för det
Annars såg jag att det finns viktkurva i appen syrran använder för kaloriräkning, så de få gånger jag väger mig skriver jag in det där så kurvan kan sporra lite så småningom
Tackar, ska ta en titt!
Bregott finns i laktosfri variant
Sedärja! Provar det när jag måste köpa smör nästa gång då
Det här är INTE ett försök att trycka ned dig så snälla läs HELA inlägget innan du förkastar mina tankar...
Du listar i princip alla sätt att gå ned i vikt och konstaterar sedan att du inte kan. Då blir det ju moment 22. Ganska självklart. Det är nog det som folk här reagerat på också.
Jag förstår inte varför det tydligen ska vara så svårt att bara läsa vad jag skriver. Jag har fortfarande aldrig trott att jag kan sitta här och käka chips och gå ner i vikt. Jag har listat saker som är ett hinder för mig i hopp om hjälp för att kunna jobba runt de problemen. Och uppenbarligen går ju det med tex kaloriräkning i diverse olika varianter.
Kort och gott, en del ser vilka problem som finns och tipsar om lämpliga metoder utifrån det, i vissa fall sånt som inte fungerar av en eller annan anledning och i vissa fall sånt som funkar även för mig. Andra hakar enbart upp sig på problemen av någon anledning och vägrar se något annat än just problem. När dessa personer då enbart ser problemen och trycker upp i ansiktet på mig att jag inte kan gå ner i vikt pga de problemen så är det rätt självklart att det inte uppskattas. Jag förstår inte varför det är så svårt att förstå faktiskt. Vem som helst hade reagerat på det och jag är tydligen inte ensam om det här i tråden heller.
Kan du komma på några rätter som inte är skräpmat som du gillar?
Ja definitivt. Just träning är alltså inget jag öht vill ge mig in i på det sättet. Spinningen är inte pga viktminskning, inte pga motion, ingenting sånt utan helt enkelt för att jag tycker att det är skitkul och har tänkt börja på det oavsett. Ev hälsoeffekter är en bonus
Börjar jag däremot motionera för motionerandets skull blir det tvärtom. Jag kommer inte iväg alls, känner mig dålig och sätter mig och tröstäter. Då är det bättre att låta bli tänker jag.
Ja jag äter mest väldigt enkel mat - igår ris med kyckling, idag resten av gårdagens ris med köttbullar. Just kyckling i ugn har blivit något av standard här hemma.Men just nu är kött öht ganska nytt så jag provar mig fram för tillfället, men märker av en klar förbättring från när jag var vegetarian. Och nu när jag inte köper svindyra köttsubstitut kan jag gott slänga på mer grönsaker än innan också
Hämtmat äter jag som mest ett par gånger/år, blir inte ens varje kvartal, så det däremot är inga problem. Pizza må vara jättegott, men det är också dyrt!
Jag har ingen i normalvikt att be om hjälp med det. Det närmsta jag kommer är ledsagaren som äter samma mängder som jag. Familjen är runda allihop och öser på - undantaget morsan som på senare år blivit dålig på att äta alls och smäller i sig choklad istället. Men där lär ju kalorierna kunna agera fingervisning oavsett tänker jag. Tvivlar på att jag behöver minska så mycket på en mattallrik
Ja räkna som räkna!
Det finns ju dock hjälp med både appar och program på nätet så man slipper räkna. Oavsett om det är viktväktare, kaloriräkning eller vad!
Ja precis! Syrran har ju en kaloriräknarapp som fick in mig på den tanken från början, blir till att dra ner den. Annars hade jag aldrig tänkt tanken ens, just för att siffror inte är min grej och bara krånglar till saker
Tack själv!