Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Medicinen är just tillskott av B12 och folsyra (Triobe). Efter avslutad medicinering blir det till att knapra tillskott så jag inte får tillbaka bristerna, något jag skulle ha gjort förra gången men tyvärr slarvade med.
Men om trådskaparen får 15 stöttande inlägg och avfärdar ALLA, är inte det lite underligt? Varför ska man jamsa med? Denna människa kommer aldrig halvera sin vikt utan hjälp.
/a
Hon har väl inte alls avfärdat alla?
Jag ser en människa som försöker hitta sitt eget sätt att ta sig an problemet, utifrån just hennes förutsättningar. Och det verkar provocera något extremt att hon upplever stora hinder.
Jag kan inte fatta hur en del av er tänker som skriver här. Är ni helt oförmögna att sätta er in i en annan människas inre värld? Är ni helt oförmögna att förstå att TS är en unik individ med sitt eget bagage som håller henne tillbaka?
Var är empatin och medkänslan för en medmänniska som uppenbart mår dåligt men som också uppenbart vill göra en förändring?
Hon har väl inte alls avfärdat alla?
Jag ser en människa som försöker hitta sitt eget sätt att ta sig an problemet, utifrån just hennes förutsättningar. Och det verkar provocera något extremt att hon upplever stora hinder.
Jag kan inte fatta hur en del av er tänker som skriver här. Är ni helt oförmögna att sätta er in i en annan människas inre värld? Är ni helt oförmögna att förstå att TS är en unik individ med sitt eget bagage som håller henne tillbaka?
Var är empatin och medkänslan för en medmänniska som uppenbart mår dåligt men som också uppenbart vill göra en förändring?
Aldrig hört talas om, ska ta en titt! Förhoppningsvis kan jag dock få typ spinning eller så helt betalt, det ska bara klaffa med lite annat först som lär kollas upp.
Operation är inte aktuellt. Det är öht ingen metod som passar mig och nu när jag kanske kan få en normal ämnesomsättning vill jag försöka utnyttja det och gå ner utan ingrepp. Tack iafVill man inte göra en GBP så finns det en annan metod som inte har biverkningarna som gbp har. Den kallas för sleeve gastractomy, googla på den metoden eller gå in på cftk.se och läs.
http://sv.wikipedia.org/wiki/HobbyMen om trådskaparen får 15 stöttande inlägg och avfärdar ALLA, är inte det lite underligt? Varför ska man jamsa med? Denna människa kommer aldrig halvera sin vikt utan hjälp.
/a
Klockrent uttryckt måste jag säga!Allt sitter som avlagringar runt midjan, jag kan se det nu, för knutarna har löst upp sig.
Vad jag förstått det som så är väl Triobe dock den enda som faktiskt har en inverkan på sköldkörteln? Förra gången jag tog den så hjälpte det definitivt. Dock skulle jag ha gått över på vanliga tillskott när mina nivåer var normala men det gjorde jag aldrig.TrioBe innehåller för små mängder vitamin för att korrigera en verklig brist.
Om man med lab-tester konstaterat brist på vitamin B12 och folsyra är det lämpligare att behandla med betolvex och folacin.
TrioBe är inte ens rabatterat - just för att vitaminmängden är för liten för att ha verklig effekt.
Tack!Till TS: Jag håller på dig! Maken till kloka och välformulerade ord från en som har haft det tufft. Jag är nästan i samma situation som dig och jag vet exakt hur jobbigt allt det här är, skillnaden är att du har bestämt dig! Good for you! Synd att vi inte bor i närheten av varandra, för jag älskar också spinning som träningsform. Precis som många andra skriver så räcker det med att lägga om kosten för att gå ned i vikt, men viktigt att komma ihåg är att träning gör att förbränningen ökar och man får igång hungerkänslorna på ett annat sätt.
Ang just kött så känns det som att kött är något jag behöver äta. Jag äter gärna vegetariskt annars, men 13 år som vegetarian och slarv med tillskott är just det som satt mig i det här krånglet med sköldkörteln och värdena har förbättrats sen jag började äta kött. Med tanke på att de vegetariska källor till B-vitamin som finns även är väldigt östrogenrika källor känns det dumt att sitta och käka sånt. I alla dessa år har jag liksom inte fått käka p-piller för att tjockisar inte ska knapra östrogen, och så har jag suttit hemma och käkat östrogen till middag iställetÖgnade igenom tråden såhär på morgonkvisten... Jag har aldrig behövt banta bort så många kilo som du beskriver TS, men jag tänker ändå att ekvationen för viktnedgång och hälsa är densamma oavsett. Det handlar mer om tidsaspekten. Så här är några tips.
Sedärja! Fast det återstår ändå att stå och räkna när jag lika gärna kan räkna annat - matte som matte liksom. Samtidigt som medlemsskap nånstans känns för påtagligt, som att jag tar mig vatten över huvudet.Det låter inte konstigt alls!
Ang viktväktarna så behöver man ju inte gå på fysiska träffar. Man kan ha nätmedlemskap!
Sen finns det olika "psykologprogram" där man via nätet kan få hjälp i olika steg. Det kan vara tex viktminskningsprogram utifrån ett KBTperspektiv men även program för att få bättre självkänsla. För dig kanske en sådan sak skulle kunna vara bra såhär i början. Det vet man bara själv.
Hur var det nu med gymkortet, "behöver" du betala det själv eller ska du kolla upp om du kan få hjälp via läkare, tex att få fysisk aktivitet på recept? Har du koll på vad gymkortet kostar osv?
Anledningen till att jag frågar sånthär är för att det ibland hjälper mig att kika runt på sånt. Ibland hjälper det inte, men ibland får jag lite pepp inom mig att se vad alternativen är. Man kanske inte har pengar till dem, men hittar man dem så kan man sen jobba på problemet att hitta pengar till vad det nu är. Och så kanske man får lite pepp på köpet!
Tack!Det vore förstås ännu bättre! Jag har aldrig gått ner i vikt, men jag önskar verkligen alla att få uppleva träningens positiva effekter och hur fantastiskt kul det är när man hittat något man verkligen gillar. Lycka till!
Visste inte att laktosfritt är nyttigare. Hur är det med typ smör, man hör ju jämt att man ska käka typ Bregott - är laktosfritt alltså bättre än Bregott? Nu äter jag väldigt begränsade mängder mejeriprodukter öht, men de få gånger jag tar en macka är det ju en enormt liten uppoffring att byta ut den där Lättan som står i kylen.