Hunden är 8 år gammal, snea framben, blåsljud, hör dåligt, ser sämre och problem med bajseriet. Allt är uppkollat vid olika tillfällen men alltid samma visa hos veterinären. Han blir så stressad att jag tror han ska få en hjärtattack. Han får alltid massor med lugnande vid större undersökningar, veterinären har även sagt att han överreagerar (hur veterinären nu vet det). Han skriker så fort veterinären börjar känna på honom och det är uppenbart att han absolut inte vill vara där.
Han börjar tackla av och det känns som det är dags för en koll på honom. Men frågan är hur långt jag ska dra det. Iom att han är så stressad av att vara där, hur mycket undersökningar ska jag göra, vad är mest snällt mot honom? Hur långt hade ni dragit det med behandlingar och liknande om ni hade haft en så stressad hund som jag har?
Han börjar tackla av och det känns som det är dags för en koll på honom. Men frågan är hur långt jag ska dra det. Iom att han är så stressad av att vara där, hur mycket undersökningar ska jag göra, vad är mest snällt mot honom? Hur långt hade ni dragit det med behandlingar och liknande om ni hade haft en så stressad hund som jag har?