Att försöka återuppliva legalt aborterade foster

ja sånt är du expert så jag avstår att kommentera

Ja det säger ju sig självt att det är horribelt mycket värre att födas utan hud där hela kroppen är ett öppet sår och få ha det så tills kroppen lägger av i tidiga tonår eller tidigare.. :cry::cry: än att leva med ADHD som det finns otaliga mediciner för att ta hjälp av.

Precis samma här och just därför jag fått höra såååå många ggr av vår överläkare "förlossningsskada"....

Jag och min syster är födda med snitt och ingen har någon allergi. Båda pga att vi inte ville vända oss, jag 3 veckor tidig och hon exakt datum. Har faktiskt aldrig hört att snitt = allergi.
Men du förstår väl att ökad risk inte är detsamma som 100 % utfall?

Jag snittades när dottern föddes 2015, och frågade då typ samtlig vårdpersonal som jag träffade om snitt = allergi stämde. De sa att det var absolut inte så utan att det är en myt och något som kommer från när man vill motarbeta de som vill få planerat snitt. Jag kommer aldrig föda på annat sätt. Får inte föda på annat sätt heller.
Nej det du just påstår, att folk vill motarbeta planerade snitt, är däremot en myt.

:heart

Finns inget allternativ för mig heller. Nu vet jag inte om jag fysiskt sett måste eller inte då jag inte fått barn ännu men min sambo vet redan nu och håller med om att vill man ha snitt och känner starkt i magen att det är enda sättet även om jag rent tekniskt skulle klara av att föda vaginalt så blir det så även om vi själva får bekosta det.
Att snittas pga stark förlossningsskräck är det väl ingen som argumenterar mot? Jag menade bara att jag gjorde en annan bedömning när jag vägde fördelar och nackdelar med de båda sätten.

Jag vet inte om en studie på 24 barn utan någon hänsyn till om det finns ärftliga anlag för allergier verkligen är så mycket att luta sig emot?
Intressant, ja men om det verkligen speglar verkligheten? Av mina egna barn så är det ena fött med akutsnitt och den andra vaginalt, båda är känsliga för pollen men den som är född vaginalt har betydligt större problem med allergier... Jag tror snarare att arvsanlagen bestämmer en hel del och tarmfloran kan stärka eller stjälpa i vissa fall.

Jag vet inte om en studie på 24 barn utan någon hänsyn till om det finns ärftliga anlag för allergier verkligen är så mycket att luta sig emot?
Intressant, ja men om det verkligen speglar verkligheten? Av mina egna barn så är det ena fött med akutsnitt och den andra vaginalt, båda är känsliga för pollen men den som är född vaginalt har betydligt större problem med allergier... Jag tror snarare att arvsanlagen bestämmer en hel del och tarmfloran kan stärka eller stjälpa i vissa fall.

Jag tog bara första bästa länkar. Det går säkert att hitta fler om man letar bättre på andra ställen. Men spontant så känns 24 barn som ett säkrare statistiskt material än 2 ;).

Jag tog bara första bästa länkar. Det går säkert att hitta fler om man letar bättre på andra ställen. Men spontant så känns 24 barn som ett säkrare statistiskt material än 2 ;).
Fast fortfarande, 24 barn totalt är en väldigt liten skara, dessutom från ett specifikt område, forskningen känns helt enkelt alldeles för lite för att ge något vettigt resultat, man kan möjligtvis säga att tarmfloran skulle kunna ha påverkan men utan att titta på barnens arvsanlag, levnadsmiljö osv så säger inte forskningen något. Det finns betydligt större forskning som säger att barn som lever ihop med djur har mindre risk att drabbas av allergier, men även där har man konstaterat att det inte går att säga att det är så, utan att det finns vissa indikationer på att det skulle kunna vara så.

Nej det du just påstår, att folk vill motarbeta planerade snitt, är däremot en myt.

Nej det är det inte. Ett snitt kostar mellan 20-40 tkr pga läkare, narkosläkare, barnmorska, narkossjuksköterskor osv osv..
En vaginal förlossning kan kosta 0kr.

Vad tror du regeringen som sitter nu väljer? Med tanke på hur fint sjukvården utvecklas i detta nu.. :turd:

Nej det är det inte. Ett snitt kostar mellan 20-40 tkr pga läkare, narkosläkare, barnmorska, narkossjuksköterskor osv osv..

Vad tror du regeringen som sitter nu väljer? Med tanke på hur fint sjukvården utvecklas i detta nu.. :turd:
Fast hur tänker du nu? En vaginal förlossning kostar rätt mycket den också, det är barnmorskor, narkosläkare som lägger bedövning, undersköterskor och barnläkare där också.

Ja om dom hinner vara på plats ja!
Just i detta nu har varje barnmorska ca 4 aktivt födande kvinnor att "ta hand om" samtidigt och förlossningskador på både kvinnor och barn ökar.

En vän som födde för ett tag sen fick ingen bedövning förutom lustgas som hon spydde av pga att det inte fanns någon som hann hjälpa henne med epidural förens det var för sent.. :rage:

En vaginal förlossning utan komplikationer kostar ca 25000 kr (då har man inte räknat med sjukvård för de komplikationer en vaginal förlossning kan ge). Ett kejsarsnitt runt 40000 kr. En vaginal förlossning som av någon anledning slutar med kejsarsnitt blir ännu dyrare. Det är därför svårt att använda sig av enkla ekonomiska argument.

Jag tror att min vaginala förlossning var snordyr. Blev igångsatt på fredagen och barnet föddes på måndagen. Hade ett stort team hos mig och blev opererad efteråt. Sedan låg vi några nätter på avdelning innan vi flyttade över till BB. Definitivt inga 0 kr och vården var fantastisk.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka