Att förlora ett barn... Min son är död....

Tack!!! I så fall är vi lika, kommer ju ihåg dig som en varm och ödmjuk människa:love: Dina barn verkar också trygga i sig själv, inte konstigt med en sån mamma!!! Hoppas vi kan ses någon gång framöver...

Tack :love:

Hoppas oxå att vi ses framöver!

Har varit en rätt bra dag idag!
Var in och pratade med Leos behandlare, underbar människa!:love: Lättar verkligen att få höra mer om hur han hade det och vad han sa om oss, känns som en befrielse varje gång jag varit där. Har bokat tid igen nästa vecka, dagen innan begravningen (vilken hon också kommer till). Erbjöds även att få avslappnande akupunktur, ska prova det framöver med.
Vi pratade lite om vilket arbete jag kan starta upp i stan, hur fonden kan komma till bäst nytta. Får en del bra infallsvinklar och kommer att samarbeta med dem även senare.
Var upp i lägenheten idag med och diskade undan det sista. Satt en stund på hans säng och grät, känns befriande.
Helt utmattad når jag kom hem, så det blev en middagslur, sen ut och påta lite i landen.
Nu ska jag bara fodra hästarna, sen blir det god natt!!

Sover som en stock på nätterna (förvisso med hjälp av insomningstablett), vaknar tidigt och är pigg.

Har nu i stort sett klart med musiken till begravningen (väntar bara på ok från pappan). Har haft kontakt med hans äldsta vän, och fick bra förslag.
Blir i såna fall följande :
Kenta - Just idag är jag stark
Psalm - Du vet väl om att du är värdefull
Jag m vän/vänner - Forgiven (Whitin Temptation)
Kapten röd - Saknade vänner
Jens Hult - Precis som du vill (dotterns förslag, otroligt passande och Leo skulle ha gillat den:love:)

Känns skönt om vi får klart med musiken, ska även ta tag i att börja med repetitionerna av min/vår sång. Även boka tid med kantorn nästa veckan så att vi får prova att sjunga med hennes ackompanjemang.
Idag fortsätta ringa runt till fordringsägare:( och så kommer veterinären och fixar tänder samt vaccinerar hästarna.
Försöker nog åka iväg en sväng med, det känns bra att lämna gården också, att inte bara sitta hemma.

Sorgen vilar inom mig hela tiden, tänker på Leo det första jag gör när jag vaknar och det sista innan jag somnar... Oavsett vad jag gör finns han i mina tankar....:cry:

Sover som en stock på nätterna (förvisso med hjälp av insomningstablett), vaknar tidigt och är pigg.

Har nu i stort sett klart med musiken till begravningen (väntar bara på ok från pappan). Har haft kontakt med hans äldsta vän, och fick bra förslag.
Blir i såna fall följande :
Kenta - Just idag är jag stark
Psalm - Du vet väl om att du är värdefull
Jag m vän/vänner - Forgiven (Whitin Temptation)
Kapten röd - Saknade vänner
Jens Hult - Precis som du vill (dotterns förslag, otroligt passande och Leo skulle ha gillat den:love:)

Känns skönt om vi får klart med musiken, ska även ta tag i att börja med repetitionerna av min/vår sång. Även boka tid med kantorn nästa veckan så att vi får prova att sjunga med hennes ackompanjemang.
Idag fortsätta ringa runt till fordringsägare:( och så kommer veterinären och fixar tänder samt vaccinerar hästarna.
Försöker nog åka iväg en sväng med, det känns bra att lämna gården också, att inte bara sitta hemma.

Sorgen vilar inom mig hela tiden, tänker på Leo det första jag gör när jag vaknar och det sista innan jag somnar... Oavsett vad jag gör finns han i mina tankar....:cry:

Så jäkla tung kväll!!!

Helt plötsligt när jag planerade sånger mm slog det mig, Leo är borta, min älskade unge kommer aldrig mer att kliva in genom dörren och säga "Tjena Mors!!!" Aldrig mer....
Allt brast och jag gick in i hans gamla rum, luktade på hans kläder som jag hämtat från lägenheten och bara brakade ihop. Totalt!!

Vet inte hur jag ska kunna gå vidare utan denna underbara kille, som aldrig sa något ont om någon annan. VARFÖR just han???

Livet är allt bra orättvist, måste de vackra dö unga?

Just nu känns allt bara SKIT!

@Texaz: Har aldrig upplevt en förlust som din och kommer aldrig att göra det men tänker på dig så mycket, det måste vara ett helvete även om du verkar klara det så bra man kan. Varma tankar och en stor kram från Svärdsjö.

Stor kram till dig @Texaz !
Det kommer verkligen i vågor.

Har fått en fin dikt av en kompis:

"Sorg går inte över.
Den tar bara en annan form.
En sorg är som havet, till att börja med är vågorna väldigt stora.
Sen kommer dyningarna, men havet blir aldrig mer stilla!"

Tack!!
Ja det går verkligen upp och ner.... Jag har lite svårt att bryta ihop, men det är en befrielse att göra det ibland.
Försöker ta tillvara på de fina stunderna, när jag har lugnet i mig. Vill heller inte rasa ihop inför ögonen på yngsta sonen, så jag släpper efter mer när han inte är hemma.
Idag ska jag försöka orka åka och hälsa på vid jobbet. Tungt, då det var där jag fick beskedet att han hittats, då trodde jag fortfarande att det fanns hopp:(

Idag har jag varit till jobbet med mitt sjukintyg, vilka underbara människor jag jobbar åt:love: Det var långa kramar, underbart samtal och erbjudanden om all slags hjälp. De sa också att jag såklart skulle ta den tid jag behövde, det var inte någon brådska. Ändå vet jag att de har kort om folk och att jag skulle behövas där! Och jag som oroat mig för att de inte skulle vilja ha mig kvar (har ju bara provanställning). Det värmde verkligen själen:love:

Handlade lite snabbt och när jag kom hem var dagens ork förbrukad:(
Sovit lite och känner mig som att jag sprungit ett maratonlopp......

Ska försöka fortsätta ringa fordringsägare samt hänga lite tvätt.

Vet inte om någon läser, men det är superskönt att få skriva av sig:)

:( Se till att ha vänner omkring dig för du kommer förmodligen att få dessa stunder oftare efter begravningen, det är ganska vanligt att man begraver sig i jobb o allt fix i början o sen när allt det är klart har man tid att tänka o fundera och då förstår man vad som eg har hänt :(
Kram <3

Jag läser varje dag. Det hjälper mig i mitt sorgarbete att jag inte är själv.

Vilka otroliga arbetskamrater du har. Önskar jag hade fått samma stöd.

Jag har en mailkompis som gått igenom ungefär samma som jag (i min ålder och förlorat sin pappa i cancer). Det hjälper verkligen att ösa ur sig och skriva till henne.

Känner så igen tröttheten. Har precis sovit två timmar och ska göra lite fler saker som måste göras här hemma nu.

Ja så är det nog, efter vad jag hört...
Har ju just nu full upp med att fixa allt praktiskt, ringa runt, planera begravning osv. Har hört att veckan efter begravningen är jobbigast:cry:, och då är jag tack och lov sjukskriven!
Mamma stannar två dagar, åker hem samma dag som yngsta grabbens studentbal går av stapeln, har annars massor av fina människor runt mig, ska se till att planera in saker med dem, kanske även extra samtal.

Har tänkt försöka åka och titta på ridklubbens hopptävlingar en stund på lördag, finns många fina människor där, så det kan kännas bra, tror jag. Försöker att se till att vila och äta nu, samt inte ha för mycket inbokat, inga stora krav alls

Om ni bara visste vad det betyder för mig!!!:love:

Idag är jag mest arg, andra har reagerat på hur samhället agerade i samband med dödsbudet och jag inser själv att det var helt åt skogen, milt uttryckt!!!

För det första, jag tilläts att SJÄLV köra från lägenheten och hem för att meddela min yngsta son vad som hänt. Kommer knappt ihåg hur jag tog mig hem, och resten av den dagen minns jag enbart fragmentariskt.... Ingen som tog kontakt med mig, utan jag fick sitta hemma ensam (med min yngsta son som såklart också var i chock!)
Den sk uppföljning som ska ske efter ett plötsligt dödsfall har jag inte sett röken av!

Blir också förbannad över att polisen har sån dålig kunskap och inte tog hand om de droger som fanns kvar i lägenheten, fanns ju strax intill Leo!! HUR kan man lämna kvar sånt???

Ja jag kommer banne mig att ta tag i det framöver, för så här får det bara inte gå till!
Jag är nog rätt stark, men alla är det inte...
Fick höra om några andra som fick dödsbudet (enda sonen) via telefon:crazy:. Hallå???
Hur är det med det skyddsnät som ska finnas? Borde det inte finnas rutiner och en handlingsplan vid såna här tillfällen?

Angående hur missbrukarvården fungerar finns en hel del att önska.... Det kan knappast vara för dyrt att rehabilitera och stötta unga som VILL komma ur sitt beroende?? Vad kostar inte drogerna samhället i form av kriminalitet o dyl?
Visst är det soc som borde ta det beslutet men de har trots allt sin budget att följa, så jag anser att det här är politiskt, valår i år, så det blir en fråga jag kommer att driva i kommunen!

Så snart jag kommer på benen ordentligt tänker jag bilda en föräldragrupp för att kämpa mot drogerna. Fonden växer så sakta (vet att insamlingar pågår:love:) och det kommer att räcka till att påbörja arbetet, med lokalradions inslag kommer vi att nå ut, och sen blir det tidningarna med. Känner mig så otroligt stark i min ilska, min kamp ska bli en slags upprättelse för Leo!

Det är bra. FMN känner du kanske till, Föräldraföreningen mot narkotika? Kanske det finns en lokalgrupp på din ort, eller kanske du borde starta en?

Och edit, nej, så som du beskriver att dödsbudet hanterades ska det inte gå till. Bra om du orkar protestera mot det så ingen annan behöver utsättas för samma sak.

Bästa dagen hittills!! Varit helt lugn, trots att tankarna hela tiden finns kring Leo...

Hade en underlig dröm inatt och lyckades vakna till, och sen drömma klart den:crazy: Var chaufför åt vänner som skulle ut på nån femkampsgrej, blev bjuden på mat och deltagande i hela "grejen".
Ledaren för det hela var en otroligt vacker man, som blev djupt förälskad i mig:confused:, kunde inte förstå hur det gick till!!! Nåja känslorna var besvarade:love: och det verkade sluta gott!!!
När jag vaknade insåg jag vem han var lik, Jesus:o!!! OK, lite kortare hår men annars, visst!!

Idag kom en av mina vänner förbi, med en ENORMT fin gåva som gav mig rysningar, håret reste sig på mina armar! Tror inte hon förstod hur den berörde mig, men det var så UNDERBART!!

Har idag enbart haft goda stunder, med ett fint minne av Leo med mig hela tiden. Visst kom det några tårar när jag var till minnesplatsen, som fortfarande hålls levande med ljus och levande blommor:love: Hans vänner har en plats bredvid honom i mitt hjärta!!
Inte ens samtalen till borgenärerna kändes jobbiga, en tyngd har lyfts från mina axlar trots att mina tankar hela tiden är hos Leo:love::cry:

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 403
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar