Att förlora ett barn... Min son är död....

Så otroligt fruktansvärt, ingen förälder ska behöva förlora ett barn. Skickar tusen styrkekramar.

Vi förlorade vår förstfödde son för tre år sedan, han blev 18. Sorg är aldrig densamma, men jag kan ändå sätta mig in ganska bra i vad du nu går igenom, så behöver du någon utomstående att prata med är det bara att säga till.

Det är verkligen häftigt, hm, kanske fel ord men jag tror att du förstår vad jag menar, att man kan känna någons närvaro så starkt :love: Jag tror att han verkligen vill visa att han fortfarande finns där för dig och på sitt sätt vill trösta dig.

Jag minns när min morfar dog när jag var 14 år att han verkligen på alla sätt ville visa för mormor att han fortfarande fanns där för henne men hennes tro satte stopp för att tro att någon kunde vara kvar på det sättet trots att hon hade växt upp med en mamma som var mer eller mindre öppen med att hon såg döda människor eller rättare sagt deras själar. Jag vet att jag försökte övertyga henne om att han fanns där och tröstade henne men då blev hon nästan arg på mig :( Jag kände ju så starkt att han fanns kvar och jag ville så gärna förmedla till henne att han inte hade lidit vilket var hennes största rädsla. Jag sa till henne att han sa att han inte hade lidit och det lyssnade hon faktiskt på men jag vet inte om hon faktiskt trodde mig.
För mig är det liksom inget konstigt om själen finns närvarande ett tag efteråt även sedan den lämnat kroppen. Särskilt om det finns ouppklarade saker kvar.

Jag tror absolut att Leo är mer än nöjd med allt du har ordnat till begravningen och även om du inte skulle klara av att sjunga hela sången så är han mer än nöjd ändå. Att du bara tänker göra det är liksom tillräckligt. Om rösten bryts så gör det inget. Det är ju inget konstigt även om jag tror att du kommer klara det hela galant.

Visst är hemgjorda smörgåstårtor verkligen en hyllning till honom och även ett sätt för dig att bearbeta sorgen att du får göra vissa saker för honom en sista gång. För visst är en begravning en hyllning till den man har älskat och älskar så! En sista hyllning till människan som har levt :love:

Så ledsen jag blir för din skull att vissa vänners feghet har fått ta överhanden för dem. Det är ju nu man som vän behövs som medmänniska mer än någonsin. Men många är rädda för tårar. För att säga fel saker eller för att den som sörjer ska börja gråta. Istället för att se det så att man faktiskt hjälper människan som sörjer att komma ännu en bit i sin sorg om hen gråter vid samtalet.

Skönt att du känner att din familj har svetsats samman ännu mer. Ni behöver verkligen varandra nu mer än någonsin och vad härligt att vissa människor även har kommit till. Det är märkligt hur man kan lära känna människor. Vilka konstiga vägar livet har i beredskap för oss.

Jag vill än en gång skriva att jag finns ett pm bort om du vill prata. Ibland kan det vara skönt att få skriva av sig till någon som man aldrig behöver träffa ansikte mot ansikte om man inte vill. Att t ex skriva av sig sin ilska, att sätta ord på det man känner utan att behöva bli dömd.

Många varma kramar

TinyWiny säger allt så bra, och det som finns i mina tankar när jag läser vad du skriver Texaz :) Fast jag hade aldrig fått ner det så bra i skrift själv.

Läser allt du skriver, även om det inte är varje dag, så följer jag dig och Leo varje gång jag är här inne. Jag är starkt imponerad av dig! Där jag mest troligt hade varit förlamad av sorg i en sån här situation, hittar du styrka här och var och använder sorgen som drivkraft. Hatten av, verkligen!

Många kramar!

Jag önskar min pappa kunde ge sig till känna...vi har alltid haft ett speciellt band och sett saker andra inte sätt. Långt innan han blev sjuk sa han att han skulle spöka för mig om han kunde. Men inget...

Finner trösten i att han kanske fått ro, trots sin för tidiga bortgång. Att vi alla varit där och att två- och fyrbenta tagit emot honom nu så han har det bra.

Jag önskar min pappa kunde ge sig till känna...vi har alltid haft ett speciellt band och sett saker andra inte sätt. Långt innan han blev sjuk sa han att han skulle spöka för mig om han kunde. Men inget...

Finner trösten i att han kanske fått ro, trots sin för tidiga bortgång. Att vi alla varit där och att två- och fyrbenta tagit emot honom nu så han har det bra.
Jag tror det handlar om att själv tolka in närvaron i saker som sker. En del 'är säkert helt slumpartade, och jag skulle säkert inte ha noterat dem i vanliga fall.
Men ibland sker konstiga saker, och då väljer jag att se en innebörd i dem...
Hade jätteproblem med att fixa musiken samt noterna till kantorn igår. Beklagade mig för den ena av vännerna jag ska sjunga med, och hon bara log och sa "Det tekniska brukar krångla när De är med oss". Kontrade med att han då kunde hålla sig borta en stund, men då säger hon "Ja eller så kanske han kan hjälpa dig?"
Kändes fint, och jodå, jag lyckades få ut noterna och skrivaren samarbetade t o m!!

Ja jag får faktiskt en enorm styrka och drivkraft i sorgen, konstigt nog! Som att jag vaknat upp ur en lååång dvala och fått en så enorm kraft i mig! BTW så hade Leo lämnat en bok sist han sov här : Konsten att få mentala superkrafter av Henrik Fexeus.....:D

Så underbart att läsa :love: En stalltjej dog i en bilolycka bara 17 år ung o hon lever rövare hos sin syster kan man lugnt säga...stereon sätt på , byter låtar och ljudet skruvas upp bl a , en fjäril som kom o satte sig på samtliga som var där , hårtussar som bara dyker upp till en o samma person när det varit jättemånga på olycksplatsen förut

man kan ju kanske dividera bort det men jag tror att det finns nåt som vi inte vet så mycket om ...men personligen tror jag att Leo är hemma än o rår om sitt :love:

Begravning i morgon och det känns än så länge lugnt, nästan för lugnt! Men jag försöker lyssna på kroppen, sörja när den vill sörja och glädjas när den vill vara glad....

Varit hos Leos behandlare och pratat idag, det är alltid lika skönt! Hon försöker inte försköna något kring honom, utan ser honom som den han var, vilket känns skönt! Det är så lätt att man bara ser de positiva bitarna och känner sig full av skuld för att man inte gjorde mer (trots att jag vet att jag inte kunde ha gjort det).

Smet iväg en stund på kvällen och tittade på hoppträning, skönt att få träffa "vanligt" folk och prata/tänka på vanliga saker.
Smörgåstårtorna klara och ska bara dekoreras i morgon innan jag åker till kyrkan, lagomt pyssel att sysselsätta mig med.

Blev glad nu ikväll då jag fått ett meddelande på fb... Var ju desperat när jag inte fick tag på en av låtarna till begravningen och chansade på att skriva på sångarens fb-sida, trots att jag vet att det hamnar i övrigt-korgen (som jag själv har usel koll på!). Han svarade idag och beklagde sorgen och att han inte sett det förrän nu, förklarade var jag skulle kunna få tag på den (har ju redan löst sig), men erbjöd sig att annars skicka den:love::love::love: Kändes fint i hjärtat!!!

Försöka komma till ro snart, behöver nog all sömn jag kan få, blir nog jobbigt på många sätt i morgon...

Beklagar sorgen!

Har egentligen inget att skriva, men har följt tråden sedan dag ett och tänkt mycket på dig.
Du hanterar det så otroligt vettigt och jag håller tummarna hårt för att ni får en fin dag imorgon!

Kram

Begravning i morgon och det känns än så länge lugnt, nästan för lugnt! Men jag försöker lyssna på kroppen, sörja när den vill sörja och glädjas när den vill vara glad....

Varit hos Leos behandlare och pratat idag, det är alltid lika skönt! Hon försöker inte försköna något kring honom, utan ser honom som den han var, vilket känns skönt! Det är så lätt att man bara ser de positiva bitarna och känner sig full av skuld för att man inte gjorde mer (trots att jag vet att jag inte kunde ha gjort det).

Smet iväg en stund på kvällen och tittade på hoppträning, skönt att få träffa "vanligt" folk och prata/tänka på vanliga saker.
Smörgåstårtorna klara och ska bara dekoreras i morgon innan jag åker till kyrkan, lagomt pyssel att sysselsätta mig med.

Blev glad nu ikväll då jag fått ett meddelande på fb... Var ju desperat när jag inte fick tag på en av låtarna till begravningen och chansade på att skriva på sångarens fb-sida, trots att jag vet att det hamnar i övrigt-korgen (som jag själv har usel koll på!). Han svarade idag och beklagde sorgen och att han inte sett det förrän nu, förklarade var jag skulle kunna få tag på den (har ju redan löst sig), men erbjöd sig att annars skicka den:love::love::love: Kändes fint i hjärtat!!!

Försöka komma till ro snart, behöver nog all sömn jag kan få, blir nog jobbigt på många sätt i morgon...

Vad fint utav honom att han beklagade sorgen och erbjöd sig att skicka låten.

Jag kommer tänka på dig i morgon och jag hoppas att det blir precis så fint som du har tänkt dig. Det tror jag verkligen att det blir.

Kramar

Tack alla!!!:love:
Ert stöd känns oerhört fint, och gör mig stark. En så vacker sommardag det blir, helt rätt idag. Så många som har hört av sig och vill komma, jag tror det blir en otroligt vacker begravning, och så i Leos stil:love:
Kommer att gå stark ur det här, det känner jag i mitt innersta, och jag känner även Leos stöd, han står bakom mig i varje steg jag tar, idag och för alltid. Älskade, underbara Skitunge!!

Sänder en stor tanke,en varm kram och en "lycka till" till er i dag,och jag hoppas att dagen blir så bra som den kan bli. Du är helt otrolig och innehar en styrka som jag aldrig skådat. Du är verkligen "WOW",och jag vet någon som kommer sitta där uppe och titta ner på sin fina mor och känna en otrolig stolthet över henne i dag. :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 411
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat

Omröstningar