Att få muskler på rätt ställe.

Caress

Trådstartare
vet inte om jag hamnat rätt.
Jag undrar hur jag ska få muskler på min häst på övre sidan av halsen (där manen sitter). jag klättrar å rider slalom mm
hon har fått en massa muskler på undersidan av halsen och bakpartiet. fin nacke mm. men ja behöver lite mer rygg och mer "manmuskler". någon som har några tipps på hur jag ska göra?
behöver lite hjälp eftersom jag bara lyckats få muskler på vissa ställen istället för jämnt över kroppen.

Sv: Att få muskler på rätt ställe.

hästen får dom musklerna när den jobbar i rätt form..dom kommer liksom automatiskt när hästen arbetar rätt.
ta hjälp av en tränare som kan hjälpa till med formen.

jo jag har en som ska hjälpa mig att få till henne. men finns det inget man kan göra då när vi är ute i ex skogen ?

Var mjuk på handen, be henne flytta sig för lätta vikthjälper, rid slalom, gå ''offroad'' på lite ojämna underlag (gärna hängande tyglar om h*n inte försöker sticka) så att h*n får lyfta fötterna och sträcke ut halsen för att titta.
Men ta hjälp av en tränare som kan hjälpa dig komma till rätt form. :)

Håller med! min häst fick mkt mer överlinje när hon började gå i rätt form! Rätt form är lösningen på allt!;):D:angel:

tack så mycket. jo det är väl bara tränare som kan hjälpa mig att få till det. det är bara att ta tjuren i hornen å sätta igång:D

mycket skritt på långa tyglar, gärna i terräng. Detta är super, kombinera gärna med en tänare och kolla så maten är rätt så ska det nog bli finare överlinje på hästen.
U

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 492
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?

Omröstningar