Att få barn nr 1 och 2 tätt.

Sv: Att få barn nr 1 och 2 tätt.

Hihi, va spännande att få reda på hur långt gången du är :D

Haha, va kul sagt =) Min sambo blev också superglad, visserligen har vi sagt att blir det så blir det och iom att jag redan haft 2 lingonveckor så visste vi ju att ägglossningen förmodligen kommit igång :)

Ja det är ju det och jag är som sagt inte alls orolig, känner inte att jag behöver oroa mig utifall, utan man får ta det som det kommer, inte mycket annat man kan göra ändå och det är ju såå mkt mysigare och roligare att bara njuta så länge ist =D

Sv: Att få barn nr 1 och 2 tätt.

Jag har 10 månader mellan mina barn, planerat. Jag kan inte säga om det var jobbigt eller inte eftersom jag och min man har varit hemma båda två sedan jag blev gravid med första barnet till andra barnet fyllde ett. Visst hade man klarat det om man var själv, men det hade nog varit bra mkt jobbigare..

Det jag ändå vill belysa är vikten av framförhållning. Vill absolut inte låta negativ utan bara ge er en funderare på vad som kan hända, vad som hände mig.

Runt v 14 fick jag sån problem med foglossning så jag knappt kunde gå vissa dagar, än mindre bära. Från v 28 fick jag förvärkar som fick stoppas med Bricanyl = beordrad vila, absolut inte lyfta/bära. Nånstans v30 fick inte första barnet plats i mitt knä längre eftersom magen var för stor. Det var mkt jag inte kunde göra under ett par månader. För att inte tala om oron för att barn nr 2 skulle bli prematur. Inte kul att bli inlagd en månad på neonatal när man har ett litet barn till. Som tur var blev han inte prematur utan istället väldigt stor så att han fick snittas ut. Pga snittet fick jag inte lyfta något tyngre än nyfödingen på 8 veckor.
Allt detta fixade vi utan problem eftersom min man var hemma.

Vad jag vill säga är att se till att ha en backup ifall detta skulle hända er. Om ni känner att pappan skulle kunna vara hemma nästan hela din graviditet och en bra bit framöver och att det inte skulle bli problem ekonomiskt ( FK godkänner väldigt sällan grav.krämpor så pappan kan inte ta VAB och bara en kan ju ta föräldrapenning) så är det ju bara att njuta av graviditeten! Det är bättre att ha en plan för hur man löser ev problem redan innan och ifall problemen uppstår.

Jag vill inte skrämma upp dig (även fast det kanske verkar så..) utan jag vill bara i all välmening ge dig min syn på det hela.
Många fokuserar ju bara på hur jobbigt/roligt det är när barnet redan är fött och glömmer att det är många riskfyllda månader dit.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu har jag gått ungefär halvvägs i graviditeten och funderar mer och mer över det faktum att jag faktiskt är gravid - och har ett LITET...
2
Svar
24
· Visningar
2 191
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar