Att det finns hund ägare som inte fattar

Sv: Att det finns hund ägare som inte fattar

Nej man kan inte lära sig allt på en gång!:)

Sv: Att det finns hund ägare som inte fattar

Fast det där motsätter jag mig. Jag tror inte att någon har 100% koll på sin hund i alla lägen faktiskt. Vad händer om några kor kommer lösa och springer? Hade du kunnat lägga din hund när hon var på väg att springa efter korna? Eller vad hade hänt om det kommit ett rådjur?

Blir lite stött här faktiskt, för jag kan med gått samvete säga att jag har 100% koll på min hund, familjens hund. Jag har honom alltid lös när jag rider och även om både katter och råddjur hoppat ut framför näsan på han har jag kunnat sagt "kom här" och han kommer. Vi har även ridit förbi ett skadat råddjur som ligger på vägen utan att han tänkt tanken på att gå dit då han fått kommandot "här" av mig. Vi möter ofta "tokiga" hundar som gör utfall, ingenting tebax från honom inte....samt att vi vid flertalet gånger stött på lös hund som smyger efter oss m.m. m.m. och han skulle aldrig få för sig att springa dit. Så nog finnns de människor som har koll på sin hund alltid! Även om jag kan hålla med om att flertalet av dessa som "har koll" på sin hund inte har det :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 451
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 957
Senast: BobberiBoo
·
Övr. Hund Börjar reta upp mig på folk (särskillt dom med större hundar här) som har hundilskna hundar. Varför ska folk alltid skojja bort om deras...
2
Svar
28
· Visningar
3 020
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 999
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka