Detta med hundilska hundar ute...och deras ägare.

Sv: Detta med hundilska hundar ute...och deras ägare.

Det vet jag oxå mycket väl att dom inte alltid är ilskna när dom skäller och reser ragg. Men jag kan se skillnad på en hund som skäller och vill hälsa, och en som är ilsk, tycker jag har bra koll på hundars signaler och har läst mycket om sådant förr. Fattar inte varför folk här ska ha så svårt att fatta att det även finns hundilskna hundar ute. Sedan med småhundar i flexi tycker jag inte heller om.
Om du vet så mycke om hundens språk och signaler . Varför lyfter du upp din hund då ?
Hur skall hundarna kunna signalera till varandra.
Mungipor, öron svans,lukt ,kropps ställning , tex rädd, osäker, arg, lekfull -
Om du har hunden i famnen . Över för ju du din rädsla till din hund. Hunden fattar ingen ting vad som händer.
Hunden på marken tycker det är ännu lustigare när den är i armarna på en människa.
Om du nu är så rädd. Gå då åt sidan o snacka o busa med din hund i stället För att nu möta den stora huden .

Men vad ska de göra då?

Uppfostra? Jag möter långt fler ouppfostrade småhundar än stora, generellt sett är det mer accepterat att små hundar beter sig illa än stora eftersom de inte kan göra lika stor skada.

Jovisst men det går inte över en natt. Du kan ju inte veta om de jobbar på det eller inte.

Jovisst men det går inte över en natt. Du kan ju inte veta om de jobbar på det eller inte.

Det förstår jag också ;), men jag vidhåller vid att det är mer accepterat att små hundar inte behöver uppfostras lika hårt som stora.

kl

Jag har stött på en hel del hundrädda småhundsägare. Inte undra på att många golvmoppar skäller av rädsla!

Börjar reta upp mig på folk (särskillt dom med större hundar här) som har hundilskna hundar. Varför ska folk alltid skojja bort om deras hund visar agg mot annan hund. har möt flera hundar som skällt rest rag och gjort utfall mon min chi hane när vi är på promenad men vad hör man, enda är att ägarna nästan gullar då med sina hundar och skyller på att dom vill leka och annat :crazy: Jag tycker det är obehagligt att möta hundar och deras ägare ute, så brukar därför lyfta upp min lilla ibland när vi går förbi. Bara senast i förgår när jag skulle handla så satt det en rottis bunden, kan säga att min lilla skulle nog inte varit i livet om jag haft honom på marken då. Att jag nämner större hundar är att av alla hundar vi mött har det endast varit de större som visat agg. Tycker detta är jättetråkigt, då vi igår mötte en rottisblandning eller annan stor ras med rottis färg och då visade min kille rädsla för denna :( Kan tilllägga att min chi inte skällt eller på något sett provoserat någon hund, då enda gången han skäller är om han blir riktigt rädd.. vilket han blev efter rottisen gjorde utfall mot oss :mad:

Vet inte vad jag vill få ut igentligen, har inget emot stora hundar om någon tror det, men retar mig så på dessa ägare som inte kan hålla bättre koll på sina hundar *suck*

Om inte du blir rädd och lyfter upp din hund så blir kanske inte din hund så rädd heller.

Jag brukar strunta i hur andras hundar beter sig, det är deras problem sålänge dom inte springer fram till mig och mina hundar.
En av mina tycker att det är lite småläskigt med hundar hon inte känner och är ganska reserverad. Men är jag lugn så är hon lugn.

Jag tror att dom som skämtar bort sin hunds beteende kanske blir nervösa och tycker att det är pinsamt att han/hon har så dålig pli på sin hund när din hund går snällt brevid dig. Tror absolut inte att dom tycker att det är roligt att ha en ouppfostrad hund.

Själv retar jag upp mig på alla små ilskna odjur som ägaren bara kortar kopplet på och sedan får dra med sig när man går förbi.

...

Jag ser ändå två positiva saker i den meningen. Nämligen "kort koppel" och "dra med sig". Mina två hatgrejer är nämligen motsatsen, när den ohängda hunden får stå i sisådär 5 meters olydnadsflexi och fryser fast i marken för att den ska glo på mig och min hund. Ägaren blir då helt handlingsförlamad och låter glatt hunden följa oss i en tiometers cirkel, gärna med ursökten "Ja, han vill ju inte gå" alt att de låter hunden fixera oss i två minuter och sen när utfallet kommer så förstååååår de inte varför den gör så.

Liknande trådar

Övr. Hund Svårt och jobbigt problem det här.:( Min far har en 7-årig setter som är världens gulligaste mot människorna i familjen, samt mot alla...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: machafuko
·
M
Övr. Hund Nu behöver jag lite råd från klokt bukefolk. (Vill börja med att tillägga att vi skall börja individuella kurser med inriktning på lösa...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Aliide
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·
Övr. Hund Det känns som om jag vunnit absolut högsta vinsten på lotto! Äntligen verkar jag ha kommit på något sätt att möta andra hundar och...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: glee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall