Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Inte här på by-ICA... snubben bakom mig stod typ på mina hälar :meh: Jag borde ha vänt mig och astmahostat på honom :devil:
Samma härute på bygden i Skåne. En äldre dam som stod så nära det gick i kassakön m.m. hon hostade redan och köpte cigg. Så corona skulle slå hårt mot henne :( hade med sig sällskap i affären, kunde inte denne ha handlat åt henne istället för att hon skall vara ute o ränna i dessa tider?! O_o

Blev att jag handlade idag när jag ändå var ledig. Glömde helt bort att kolla efter eventuella varor som saknades, jag hittade iaf allt jag skulle ha (inklusive anthon bergs mandelägg!). Var ganska mycket folk, men inte vansinnigt mycket (willys). Däremot var det en farbror bakom mig i kön som typ flåsade mig i nacken. :rage: Kändes väldigt olustigt och jag fick lägga plånboken för kortterminalen så han inte skulle se min kod.

Blev att jag handlade idag när jag ändå var ledig. Glömde helt bort att kolla efter eventuella varor som saknades, jag hittade iaf allt jag skulle ha (inklusive anthon bergs mandelägg!). Var ganska mycket folk, men inte vansinnigt mycket (willys). Däremot var det en farbror bakom mig i kön som typ flåsade mig i nacken. :rage: Kändes väldigt olustigt och jag fick lägga plånboken för kortterminalen så han inte skulle se min kod.

Men säg till !

Vid sådana tillfällen oavsett läge (alltså innan Coronan) kan man låtsas vara jätteförkyld och försöka hosta som en som låter som de har lunginflammation och diverse sjukdomar. Japp det funkar 👍👍👍

Var inne en snabbis på Willys och handlade bröd och grönsaker, kollade inte så noga på vad som fanns men passerade rishyllan och där fanns bara 10 kilos säckar med ris och så nån ynka paket med råris högst upp på hyllan..
De ger ju väldigt bra service till bunkrarna iallafall så de slipper bära med sig flera paket men lite jobbigt om nåt singelhushåll vill ha ris eller nån stackars pensionär..

Skulle handla idag och valde den mindre affären även fast de antagligen inte skulle ha allt som jag ville köpa.

Men tydligen hade de haft en "strykande" åtgång på 200 g Marabou mjölkchoklad?! Personen i kassan sa även att godis inte var prioriterat i leveranserna just nu, att de inte skickar sånt:cry: Förstår då det är en mindre butik och det var inte som att godiset var slut men... Skulle baka :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka