Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har aldrig gått på universitet i England förra decenniet. De hade någon slags, tänk starkare och lite blankare/vaxad bakpapper variant Som dessutom inte fyllde sin funktion eftersom den 'gled' utan att torka.
Först sas det ju att inget skulle påverka transporten men sen som typ i Italien då dom stängde ner alla fabriker som inte gör samhällsnyttig insats så kommer det ju drabba oss till slut om många företag får göra så runt om i världen
Aldrig känt sån stress över att få tag i min receptbelagda mediciner som nu. Beställde för flera veckor sedan men leveranstiden var fortfarande obestämd på grund av högt tryck på deras e-handel. Så jag makulerade ordern idag 1 timme och 40 minuter i kö till kundtjänst. Fanns inte hemma på något apotek inom deras kedja i Göteborg. Ringde annan kedja, de hade den inte heller i Göteborg men har hämtat den i en grannkomun nu.
Sen avregleringen av apoteken så är det mer regel än undantag att jag måste beställa medicinen för lager är ju dyrt att ha och de tjänar väl mer på skönhetsprodukter antar jag. Före avregleringen fanns den så gott som alltid hemma. Så jag är lite trött på den här kommersialiseringen av viktiga samhällsfunktioner för när det blir sån här panik i samhället så funkar ju inte de vanliga beställningsvägarna heller helt uppenbart.
Jag såg Memma förra veckan (på ett stort Coop)Mycket verkar komma ikapp i de lokala butikerna men ris är fortfarande tvärslut. Salt likaså.
...och så undrar jag vart Memman vagit vägen? Det är snart påsk och inte en tillstymmelse till memma någonstans!
Kolla själv på fass? Lite jobb men lättare än att åka runt iaf...Jag blir galen på när en medicin är slut och mitt apotek inte bara kan kolla var den finns eftersom de inte har någon samordning mellan de olika apoteksgrupperna.
När det här är över kommer vården att översvämmas av butiksanställda som behöver hjälp med sina ständiga mardrömmar där de står och staplar upp toapapper i hyllorna... mer och mer och mer... fortare och fortare... MEN DET BLIR ALDRIG FULLT
Det är SL som är ansvarig även om de har underleverantörer. Funkar det inte får de ha bättre koll på sin leverantör.Håller med! Alla skriker på SL idag men det är inte SL utan deras underleverantörer som de facto utför driften av kollektivtrafiken. Leverantörerna är vinstdrivande liksom de privata apoteksbolagen idag. Jag blir galen på när en medicin är slut och mitt apotek inte bara kan kolla var den finns eftersom de inte har någon samordning mellan de olika apoteksgrupperna. Och om de kan försöka sluta pracka på en örhängen och smink och handkräm vore jag tacksam. Jag går till ett apotek för medicin inte ögonskugga.
Mina affärer har det i frysdisken året om! Har du kollat?Mycket verkar komma ikapp i de lokala butikerna men ris är fortfarande tvärslut. Salt likaså.
...och så undrar jag vart Memman vagit vägen? Det är snart påsk och inte en tillstymmelse till memma någonstans!
Det funkar, "sådär".Kolla själv på fass? Lite jobb men lättare än att åka runt iaf...
Aha, för mig har det stämt hittills. Men har försökt kolla nu och då laddar den bara saldot men blir aldrig klar.Det funkar, "sådär".
Lagersaldona är något missvisande, särskilt när det står "fåtal i lager".
Jag behövde en (human-)medicin för någon vecka sedan till en häst. Och den var slut överallt i mitt närområde.
Så jag gjorde som du sa, sökte via Fass, för att sedan försöka "boka" medicinen på ett apotek hos en apotekskedja på en ort 15 mil där det enligt Fass skulle finnas, via telefon.
Efter att ha suttit i telefonkö hos "rätt" apotekskedja, så kom jag till en jättetrevlig och mycket hjälpsam kundtjänst medarbetare, då visade det sig att medicinen jag sökte, inte fanns där 15 mil bort, men väl hos ett helt annat apotek, tillhörande en annan kedja, men bara 10 mil bort, där det enligt Fass inte alls skulle finnas något av den medicinen.
Jag är mycket tacksam över den tjänstvilliga och trevliga kundtjänstmedarbetaren, som hjälpte mig så bra, men mitt förtroende för lagersaldona hos Fass, är naggat i kanten.
Väldigt lugnt på Oxen idag.Syntes inte en enda horder i Törebodas affärer idag ,inte ens på systemet.