För tusende gången: Detta. Är. Inte. En. Livsmedelskris. Det finns mat till alla, så länge folk beter sig normalt.Jisses,hoppas ni har preppat Eller har stora lager
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För tusende gången: Detta. Är. Inte. En. Livsmedelskris. Det finns mat till alla, så länge folk beter sig normalt.Jisses,hoppas ni har preppat Eller har stora lager
Nej herregud jag är inte rädd för att levaxinet skall ta slut nu. Men det har ju tidigare tagit slut och det var de vi diskuterade nu. Har andra mediciner som inte räcker lika länge och det va redan slut på ena apoteket. Hämtade ut det för att vara på säkra sidan ifall det tar slut för att andra bunkrat. Oavsett behövde jag hämta ut det inom två veckor så lika bra o ta det nu liksom.
Lastbilar med varor kommer fortsätta att köra ur och in och det samma gäller flyggods. Gränserna stängs för personer utan giltigt skäl till uppehälle som t.ex jobb eller besök hos allvarligt sjuk anhörig. Det är en allvarlig situation där regeringen gör ingripande handlingar, men just därför är det viktigt att undgå dumma rykten, som att endast mat och medicin släpps över gränsen.Jisses,hoppas ni har preppat Eller har stora lager
Nu stod det ju så i tidningen,så skäll inte på mig.Lastbilar med varor kommer fortsätta att köra ur och in och det samma gäller flyggods. Gränserna stängs för personer utan giltigt skäl till uppehälle som t.ex jobb eller besök hos allvarligt sjuk anhörig. Det är en allvarlig situation där regeringen gör ingripande handlingar, men just därför är det viktigt att undgå dumma rykten, som att endast mat och medicin släpps över gränsen.
Jag skäller inte, jag ger saklig information. Om man vill ha ytterligare information som ger en rättvisande bild av situationen så rekommenderar jag att läsa på dr.dk (svt/sr i Danmark, dvs public service).Nu stod det ju så i tidningen,så skäll inte på mig.
https://www.bloomberg.com/news/arti...?utm_source=google&utm_medium=bd&cmpId=googleJag skäller inte, jag ger saklig information. Om man vill ha ytterligare information som ger en rättvisande bild av situationen så rekommenderar jag att läsa på dr.dk (svt/sr i Danmark, dvs public service).
https://www.dr.dk/nyheder/indland/statsministeren-danmarks-graenser-lukker-fra-klokken-12-i-morgen
Gods mellan Europa och USA kommer förmodligen drabbas ganska signifikant. Mycket av transporterna sker med passagerarplan som inte längre kommer att gå de närmsta 30 dagarna.
Det handlar ju dock inte om att folk kommer att dö i stora horder. Utan att om alla blir sjuka samtidigt så kommer sjukvården att överbelastas och därmed inte klara av att ge alla som behöver vård. Det handlar om att ”sprida ut” det hela för att man ska klara av att ge folk vård.
Så även om du inte blir sjuk så att du dör, så kan man tänka på de människor som är i riskzonen och tänka på hur man själv agerar för att inte sprida viruset snabbare.
Maxdosen för paracetamol är 4 gr/dag alltså 8 st 500 mg tabletter. Jag brukar behöva gå på maxdos eller strax under upp till en vecka när jag är förkyld/har influensa (eller t.ex. periodvis när det är björkpollensäsong mot huvudvärk)... tycker inte det är extremt bunkrande med 5 paket om man är några i familjen, det finns en risk att man inte kan/får lämna hemmet och man dessutom inte vet hur sjuk man blir av det här nya viruset.Men hur snabbt? Jag har inte full koll på vad rekommendationen för daglig dos är men ett paket per person och sjuktillfälle känns fortfarande rätt hårt.
Jag gissar dessutom att de allra flesta hushåll redan har minst ett paket av någon typ av smärtstillande hemma redan. Många säkert två olika sorter eller fler.
Jajamän!Samma butik?!
Visa bifogad fil 46906
Det är fan ett riktigt handikapp med pollensnuva såhär i dessa panik-tider. Blickarna man får när man nyser (obs i armvecket) är inte att leka med
Maxdosen för paracetamol är 4 gr/dag alltså 8 st 500 mg tabletter. Jag brukar behöva gå på maxdos eller strax under upp till en vecka när jag är förkyld/har influensa (eller t.ex. periodvis när det är björkpollensäsong mot huvudvärk)... tycker inte det är extremt bunkrande med 5 paket om man är några i familjen, det finns en risk att man inte kan/får lämna hemmet och man dessutom inte vet hur sjuk man blir av det här nya viruset.
Jajamän!
Kom in och säg hej nån dag, jag står vid toapappret....
Medelåldern var betydligt lägre på den tiden.Hur överlevde folk innan toapappret var uppfunnet?
Pågrund av toapappret alltsåMedelåldern var betydligt lägre på den tiden.