Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Är du fastkedjad där eller ;)

Du får gå dit imorn och kontrollera ;) Är kanske @LenaH som köpt upp alla rullar och när kunderna kommer fram till tomma hyllor så smyger hon fram runt hörnet och dealar massa dasspapper till sjuka överpriser till oroliga östermalmstanter, stirriga lattemorsor och svettiga brats?

(Edit: varför kom jag inte på detta först 😑 Kassaskåpssäker affärsidé nu när börsen dalar)

Senast ändrad av en moderator:
Alltså. Varför köper en turkisk yoghurt i massor? Och potatis? Råvaran till yoghurten kommer ju från Sverige och potatis lär vi väl knappast heller få brist på. Veckohandlade som normalt. Det var enkelt att välja bröd. Och mitt Sportknäcke var slut. Fanns både Alvedon o hostmedicin i affärerna fortfarande.

1584153497682.png

:rofl:

Du får gå dit imorn och kontrollera ;) Är kanske @LenaH som köpt upp alla rullar och när kunderna kommer fram till tomma hyllor så smyger hon fram runt hörnet och dealar massa dasspapper till sjuka överpriser till oroliga östermalmstanter, stirriga lattemorsor och svettiga brats?

(Edit: varför kom jag inte på detta först 😑 Kassaskåpssäker affärsidé nu när börsen dalar)
En affär i Helsingfors säljer handsprit 500ml) för motsvarande nästan 400kr.

Folk säljer på Facebook odyl för typ 20€.

Äter toast och kall nyponsoppa till frukost :d Sambon sa igår: Tror du man ska åka och handla lite extra grejer? Mjöl och sånt så man kan göra bröd. Dom säger att det börjar ta slut i affären..
Jag: NEJ!
Sambon: :nailbiting:

Så idag har jag snabbinventerat vårt matförråd (dvs skafferiet). Endast baserat på hur många påsar med spanska linser, bönor, fröer, kryddor och annat vi fick av grannarna i somras (som inte har gått åt jättemycket..) skulle jag säga att vi klarar oss minst ett par veckor :D

Funderar på om jag ska lyssna om Virus på Storytel. Annars blir det HP 6. Behöver gå ut och stapla ved också men. orkar. inte.

Jag har också inventerat skafferiet (mest för att jag skulle städa där). Det behövs ingen bunkring... jag klarar en längre karantän galant vad gäller det mesta :D Däremot behöver jag köpa mjöl men det är för att det är slut och jag vägrar köpebröd sedan jag lärde mig surdeg :love:

Jag behöver åka och veckohandla, men drar mig för det. Hoppas verkligen inte på att mötas av tomma hyllor och hysteriska shoppare. En kollega hade varit i affären för ett par dagar sedan och sett folk dra runt på två kundvagnar var...... :mad:

Det var trevligt att känna dig... om du inte överlever shoppingvändan då ;) :D

Nej, men seriöst... det här har blivit riktigt löjligt. Och tänk vilket matsvinn det kommer att bli när alla inser att de kommer inte att äta upp de där havregrynen/riset/pastan osv... Toapapper håller ju sig iaf :laugh:

Det var trevligt att känna dig... om du inte överlever shoppingvändan då ;) :D

Nej, men seriöst... det här har blivit riktigt löjligt. Och tänk vilket matsvinn det kommer att bli när alla inser att de kommer inte att äta upp de där havregrynen/riset/pastan osv... Toapapper håller ju sig iaf :laugh:
Ja, jag misstänker ju att många handlar sådant som de aldrig ens använder i sitt normala liv. Skulle inte förvåna mig om någon som ALDRIG normalt sett bakar bröd köper på sig 10 kg mjöl och 20 paket torrjäst bara för att.....

Jag har också inventerat skafferiet (mest för att jag skulle städa där). Det behövs ingen bunkring... jag klarar en längre karantän galant vad gäller det mesta :D Däremot behöver jag köpa mjöl men det är för att det är slut och jag vägrar köpebröd sedan jag lärde mig surdeg :love:
Ja, skulle också behöva köpa mjöl och torrjäst men nu vill jag inte handla det pga vill inte framstå som dåre :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka