Att börja tävla..

malinsky

Trådstartare
Jag tänkte ta steget från träningstävlingar till regional denna sommar. Vad behöver jag förutom tävlingslicens? Vet att juniorerna har fått tagit ngt som heter Grönt Kort.. gäller det alla eller bara barnen?

Sv: Att börja tävla..

Du måste har Grönt Kort för att kunna lösa licens.
Det är ridklubbarna som håller i den utbildningen (har jag för mig)

Alla som tävlar ska ha Grönt Kort, från lokal tävling och uppåt. Det gäller oavsett klass och disciplin.

Kontakta din ridklubb så vet de hur du ska gå vidare.

Lycka till! :)

//C

Om du ska tävla regional behöver du även ponny/hästlicens. Och ryttarlicens behöver du från lokal och uppåt.

Du måste ha fylt 13 innan du kan ta grönt kort...
Om du inte e minst 13 kan du ju fjäska lite för morsan... :devil:
Så får hon ta kortet, å du tävlar på hennes...

De ba å börja höpa...
eller börja ta ut dressyr program...
Lycka till!

Alla måste ha grönt kort för att få lösa licens, och då måste man lösa rätt licens beroende på vilka tävlingar man skall tävla...finns lokal,regional,mfl. Sedan måste man ha ponny/häst licens samt giltigt mätintyg om man skall tävla ponny.
Lycka till på tävlingsbanan! :)

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Emro
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 804
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 169
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar