Att börja tävla..

malinsky

Trådstartare
Jag tänkte ta steget från träningstävlingar till regional denna sommar. Vad behöver jag förutom tävlingslicens? Vet att juniorerna har fått tagit ngt som heter Grönt Kort.. gäller det alla eller bara barnen?

Sv: Att börja tävla..

Du måste har Grönt Kort för att kunna lösa licens.
Det är ridklubbarna som håller i den utbildningen (har jag för mig)

Alla som tävlar ska ha Grönt Kort, från lokal tävling och uppåt. Det gäller oavsett klass och disciplin.

Kontakta din ridklubb så vet de hur du ska gå vidare.

Lycka till! :)

//C

Om du ska tävla regional behöver du även ponny/hästlicens. Och ryttarlicens behöver du från lokal och uppåt.

Du måste ha fylt 13 innan du kan ta grönt kort...
Om du inte e minst 13 kan du ju fjäska lite för morsan... :devil:
Så får hon ta kortet, å du tävlar på hennes...

De ba å börja höpa...
eller börja ta ut dressyr program...
Lycka till!

Alla måste ha grönt kort för att få lösa licens, och då måste man lösa rätt licens beroende på vilka tävlingar man skall tävla...finns lokal,regional,mfl. Sedan måste man ha ponny/häst licens samt giltigt mätintyg om man skall tävla ponny.
Lycka till på tävlingsbanan! :)

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 438
Senast: Mirtai
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
904
Senast: fio
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?