Att bestämma över liv och död... Långt och svårt...

Sv: Att bestämma över liv och död... Långt och svårt...

Usch beklagar verkligen sorgen. Läste precis tråden och blev gråtfärdig av ditt senaste inlägg med de fina bilderna. Det var helt rätt val av er och ni gjorde det bästa för er hund och visade honom hur mycket ni älskade honom som lät honom få somna in.

Kollade på sista bilden och ångrar mig lite i efterhand, jag gråter...

Tänk när vi inte få ha kvar våran lilla prins längre:cry:

Känns bra att det inte bara är jag som lindar in avlidna hundar i plädar och filtar. Jag lägger också ned leksaker, hundgodis, foder och lite annat myspys. Man vet ju aldrig, folk förr för lade ju alltid ned saker till de döda så de skulle ha något på sin färd på andra sidan.
Jag är inte troende, men ändå känns det så rätt att lägga ner hundens favvo boll eller vad det nu må vara...

Jag har störtbölat de sista tre sidorna :cry: det är så himla hemskt att hundar måste bli gamla och sjuka och dö.

Starkt gjort av dej att ta steget. Jag det dröjer många år innan jag måste ta samma beslut och jag kommer nog också behöva en massa peppning.

Läste en bok för ett tag sen, Marley and I, som handlar om en familj och deras hund. I slutet av boken blir ju hunden gammal och han måste avlivas, jag tjöt så jag hulkade och tårarna sprutade så jag inte kunde läsa.... :(

Jättekram till dej

*kl*

Underbar tråd. Så fruktansvärt sorligt, men det är så fint när våra underbara vänner faktiskt har ägare som TAR steget och inte bara låter det gå och bli värre.

Jag ångrar inte att jag tittade på sista bilden. Det brukar jag inte göra då jag tycker att sådanna bilder är så oerhört fridfulla. Ett par tårar har rullat nerför mina kinder nu när jag läst och tittat. Oerhört vackert.

Tycker inte alls att begravningsbilden var svår att se. Så fint ni hade lindat om honom, såg ut som om han sov.

Starkt gjort av er!

Styrkande kramar

Ville lägga med hans bästa leksak, nu får den för evigt vara HANS och ingen annan får bita sönder den... Tycker väl inte att det har med nån typ av troende eller inte om man skickar med lite saker, det är väl mest en ritual för ens egen skull, så att man verkligen fattar vad som hänt... :crazy:
Ang. gummiankan så fick den en egen liten historia nu de sista dagarna; När jag beslutat att Gordon skulle få somna in, och tänkte att ankan skulle med i graven, så började det naturligtvis snöa här... Ett 10 cm tjockt lager täckte hela gården, och där, nånstans fanns ankan... Men VAR?! I flera dagar har jag gått och letat och letat, och varit både arg och ledsen för att den inte skulle få följa med...
Sambon har åkt omkring på MC:n för att luckra upp snön, jag har skottat och skottat, och krattat med massa olika krattor för att hitta den, min mor har varit med och letat, men ICKE... SMHI lovade plusgrader, men det gick trögt med snösmältningen, och det verkade som om ankan skulle bli kvar. Igår, en timme innan vet kom, så gick jag en sista runda i alla fall... och fattade inte först vad det var bredvid vinbärsbuskarna - men där var den ju!! Och då var det kört, jag bölade och grät, nu fick det bli som jag ville iaf!! Så vi lekte litegrann med den, fast Gordon var trött, men nu är den med honom iaf...
Man är väl inte riktigt klok ändå... :crazy:

Begravningsbilden var jättefin.Var glad över denna tid ni fick med Gordon och bevara hans minne väl.
Hur sorgligt det än är att avliva sin vän så är det rätt när hunden inte längre har livsgnistan kvar.Han tackar er i sin hundhimmel och har det bra där.
Fler styrkekramar skickas

Läste en bok för ett tag sen, Marley and I, som handlar om en familj och deras hund. I slutet av boken blir ju hunden gammal och han måste avlivas, jag tjöt så jag hulkade och tårarna sprutade så jag inte kunde läsa.... :(

Jättekram till dej

Då skulle du sett mig, satt i bilen ute på jobb, grät som en gris..
Sambo undrade vad i hela friden jag pysslade med..
Jag kunde inte fortsätta läsa, fick slå ihop boken och fortsätta på kvällen.. super bra bok, rekomenderas till alla hundägare, gisses vad man känner igen sig!

Kl.

Vilken fin begravningsbild.
Ni som inte tittat på den, det går att göra. För det var en jättefin bild.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 419
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 724
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka