Att anlita en dog walker/dagmatte/daghusse

Blueberry

Trådstartare
Jag sitter och väntar på besked om ett jobb (som jag verkligen vill ha..!), som innebär att jag i så fall har 40 minuter till jobbet. Jag har inte frågat, men utgår från att hundarna inte kan vara med på jobbet.

Om jag får jobbet skulle vi behöva anlita någon som går ut och går med och umgås med hundarna mitt på dagen.

Vi skulle kunna ha dem på dagis, det finns flera stycken i närheten, men min upplevelse av hunddagis är att det är en ganska stressig miljö, med olika hundar som leker och skäller och busar - hela tiden. Och jag tror inte att mina killar skulle kunna koppla av på ett dagis, de är lite för mycket kontrollfreaks och ordningsministrar för att orka 8 timmar av hög intensitet.

Så... om jag får jobbet och det blir aktuellt med någon form av dagmatte - Vad ska jag tänka på?

Sv: Att anlita en dog walker/dagmatte/daghusse

Det finns jättebra och lugna hunddagis också :)

Men annars är det väl viktigt att du verkligen känner av personen ifråga om du ska ha en dagmatte så det klickar mellan er och har samma regler där det är viktigt för dig att hundarna behandlas på samma sätt som du gör.
Annars finns det risk att människan lär hundarna olater som du inte gillar, men man måste även acceptera att alla är olika och ibland har olika sätt att lösa problem på.
Det bästa är ju om du kan lämna hundarna hos människan när du åker till jobbet och hämta dom när du kommer hem.
Då slipper du att ngn okänd behöver en nyckel hem till dig.
Dagmatten slipper även riskera att bli instängd av hundarna, många får ju komma in men det kan bli värre att ta sig ut...

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 415
Senast: soom
·
Övr. Hund Först, the basics: vi bor i villa med väl inhägnad trädgård, vi är hundvana och villiga att dedikera mycket tid åt träning etc, vi har...
Svar
16
· Visningar
1 449
Senast: Knudor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka