Att äga eller inte äga, det är frågan

S

smultroonbarn

Funderar på att köpa häst/vara fodervärd i höst. Jag går nu 2:a året på ett natrubruksgymnasium, NV-häst.

Velar fram och tillbaka om jag ska eller inte ska köpa häst. Jag har ju bra förutsättningar eftersom vi har stallar och ridhus på skolan som jag även bor på.

Jag velar eftersom jag börjar 3:an i höst. då ska man plugga så man får bra betyg och så skall man fundera på vad man ska läsa vidare till.

Men jag vill rida och tävla, är ju SÅÅ kul :) Men är det värt att "slänga" ut pengar på en häst när man inte vet vad man vill i framtiden?

Fördelar/nackdelar med häst och hur NI skulle göra i min situation, tack:bow:
 
Sv: Att äga eller inte äga, det är frågan

jag är 19 år, tog studenten förra året,

om jag var du så skulle jag väntat tills jag tog studenten med att köpa häst! nu kan du ta en på foder! jag har en som är ledig till hösten, 17 år, underbar, pma om du är intresserad!
 
Sv: Att äga eller inte äga, det är frågan

njaa, letar nog efter en yngre. men tack för tipsen!
:bump:
 

Liknande trådar

Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
6 490
Senast: Guldaskig
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 432
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 454
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 194
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp