Sv: Atli vs Reynir
Har bara bläddrat lite i Reynirs bok, tyckte den verkade väldigt svårsmält och dryg. Det mesta har man redan hört och resten verkade ganska ointressant för mig. Klart, det finns säkert massa bra saker i boken, men inget jag riktigt fastnade för.
Jag är inte heller så mycket för markarbete, har en duktig dressyrutbildad häst, men jag vill lära mig mer om gångarterna, tips om hur man får dem renare och så vidare. Har väldigt passaktig tölt, gick tidigare väldigt mycket i grisepass, men det har vi nästan blivit av med (lite kvar, men mycket bättre).
Jag behöver inte direkt hjälp med själva dressyrövningar, tex skänkelvikning och skolorna, dom funkar, iaf i skritt. Visst funkar de i andra gångarter med, det är bara att jag behöver få de andra gångarterna rena. Och det kan jag inte få någon hjälp med på ridskolan (vanlig ridskola, ej islandshästar). Eftersom jag inte har hittat någon möjlighet att träna för islandstränare så tänkte jag att jag kunde få tips i böcker.
Har ni något tips på bra böcker som man kan ta hjälp av eller någon film?
Eller är det någon som vill dela med sig av några kloka ord som kan hjälpa mig med att förbättra tötlen?