Återfå kontrollen?

E

Emmahelatiden

Har ett varmblodssto som är otroligt känsligt och följer bra, men på senaste tiden har hon blivit mer och mer okänslig.
Jag rider henne klassiskt så jag har i princip bara behövt höja handen för att hon ska sakta av. Men nu har hon blivit helt omvänd, det går inte att galoppera ute med henne för att man får inte stopp på henne.
På banan funkar det bra i alla gångarter och i skogen funkar allt utom galopp.

Det här har aldrig varit ett problem tidigare, men nu känner jag att det är inte längre roligt att galoppera henne när man måste styra i diket för att få stopp. :(

Nån som har nåt tips på vad jag ska göra?

Sv: Återfå kontrollen?

Ta några steg tillbaks och börja om.
Strunta i galoppen tills allt annat fungerar.

Immer

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 838
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar