K
Kixet
När jag kom ut till stallet i morse så möttes jag av att hästarna stod på direkt på betongen. De hade ätit upp all halm och kvar fanns bara kiss och bajs. Det har hänt många ggr att de har ätit mycket av halmen men aldrig så att de blivit såhär tomt. Jag är inte direkt snål när jag stör så det beror inte på mängde de får.
Någon med samma problem?
Märker oftast inte att de äter något av halmen på kvällen utan sover direkt efter maten. Ska jag behöva gå ut och morgonfodra 5 på morgonen för att de inte ska hinna äta något? Det vill jag verkligen inte då jag har jätte svårt för att somna om och det känns bara onödigt. Kan det bero på för lite hö till dom, kanske jag skulle behöva köpa ngn boll som de kan roa sig med ist?
Vad ska man göra. Lägga bädd, byta till annan sorts halm, byta till spån?
Jag vill ju hälst inte byta strö då jag får halmen gratis.
Någon med samma problem?
Märker oftast inte att de äter något av halmen på kvällen utan sover direkt efter maten. Ska jag behöva gå ut och morgonfodra 5 på morgonen för att de inte ska hinna äta något? Det vill jag verkligen inte då jag har jätte svårt för att somna om och det känns bara onödigt. Kan det bero på för lite hö till dom, kanske jag skulle behöva köpa ngn boll som de kan roa sig med ist?
Vad ska man göra. Lägga bädd, byta till annan sorts halm, byta till spån?
Jag vill ju hälst inte byta strö då jag får halmen gratis.