äter mammas skit

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prince77
  • Startdatum Startdatum
P

prince77

idag så såg jag stot bajsa och efteråt så gick fölet dit och åt av det. Är det vanligt?

Det är för att fölet ska få en normal tarmflora (bakterier) och det är det enda sättet för fölet att få i sig detta. Om fölet inte gör detta kan det inte smälta annan mat än mjölken. Så hindra det inte för all del! Men det är ju viktigt att avmaska sen...

nej jag hindrar henne absolut inte från att äta det, hindrar henne endast för att komma och pussa på mig sen :D :crazy:

Ja det kan vara smart, du vill väl ha dina egna tarmbakterier?! :rofl:

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Habina
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 831
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 941
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar