Äter inte

Läste precis igenom tråden. Hur har det gått för dig och kissen? :( Jag håller verkligen tummarna för att hon börjar äta specialfodret!

Min katt Sigge (14 år) blev diagnosticerad med kronisk njursvikt förra sommaren, och han hade samma symptom som din precis innan vi åkte till veterinären. Han blev bara ordinerad specialfoder och ingen medicin. I början var han kinkig med maten och jag provade alla möjliga olika varianter av specialfodret med både blötmat, torrisar och en blandning av de två. Efter ett tag började han äta torrisarna med god aptit och rätt snabbt efter det började han bli betydligt bättre, och nu är han piggare än han har varit på flera år. Hans njurvärden har gått ner en aning och är nu stabiliserade. Han får inte äta någonting annat än specialfodret, men ibland får han en ytterst liten bit ost för att festa till det lite.

Hon är piggare och mer sig själv, men det är lite si och så med maten. Hon äter men alldeles för lite. Förhoppningsvis vänder det snart. Köpt hem en massa blötmat i annan smak, den som dög första dagarna, så nu ska det väl vända.

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
674
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 702
Senast: Frida.G
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur