Äter inte ute

A

Annika Eriksson

Hej

Min häst äter inte hö som jag lägger ut i hagen
däremot äter han upp allt när han står inne
vad som ska sägas är att det i och för sig fortfarande är mycket gräs i hagen, men det är ju ingen direkt näring i det nu

blir lite orolig att han inte får i sig det han ska eftersom han inte äter hö på dagarna.

Jag har kompenserat med att ge honom så mycket hö som möjligt på kvällen dvs 7 kg (det är en stor häst) och han äter upp allt.

Kan det vara någon nackdel att göra så här
ALlt hö jag lägger ut i hagen blir ju bara förstört eftersom han inte äter det?.
känns som slöseri.. Jag prövar hela tiden med att lägga ut lite och se om han rör det men han gör det aldrig...
Vad är fel?

Sv: Äter inte ute

Mina hästar äter inte heller höet som jag lägger ut nu.

Tror att det berpr på att det finns gräs kvar och är milt ute här.

De tänker nog inte så mycket på näringen, utan vill helt enkelt hellre beta om det finns gräs.

Jag ger också ganska mycket på kvällen för att kompensera.

Tror inte det är några problem.
Håll koll på hullet.;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Luff
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2