TheRedLightning
Trådstartare
Jag tror då var det mer kondis. Nu skulle jag behöva både kondis och muskler.Okej, men det låter ju som att du satsade på kondisträning, vilket inte är rätt typ av träning om du vill bygga muskler. Om det var ditt mål då att bygga muskler så är det inte så konstigt att du tyckte att det inte "hände något". För att bygga muskler ska man lyfta tungt, flera dagar i veckan. Du kanske skulle försöka träffa en PT för att få ett utarbetat program att gå efter?
Finns dessvärre ingen personlig tränare på nära avstånd. Ev kanske jag ska flytta och då kanske det finns en på närmare håll.
När man vet att man måste äta för att kroppen behöver näring och energi, så får man helt enkelt äta ändå även om aptiten är bortblåst, men man bör ju då för enkelhetens skull välja "lätt" mat som olika sallader, lax, räkor, frukt, grönsaker, kallskuret osv istf mat som lägger sig som en "klump" i magen.
Som både @Red_Chili och jag har berättat, så kickas vår aptit, och sug efter bättre mat, igång av att träna. Tillägg: under tiden ser du till att få i dig mat överhuvudtaget.
Man äter saker man tycker om eller så tvingar man i sig mat. Det andra alternativet blir sällan bra.
Du måste till att börja med fokusera på det du kan och vill äta och kanske komplettera med lite näringsshakes. Sedan får du försöka lära dig nya saker att gilla..
Svar om aptit och äta. Jag äter när jag är hungrig. Jag äter väldigt långsamt pga IBS:en, så hinner inte äta stora portioner under jobbet.Jag hade satsat på mer energität mat faktiskt. Men det är ju så att magsäcken anpassar sig. Äter du väldigt lite så kommer magsäcken också att kännas full tidigare. Lösningen på det problemet är helt enkelt att äta större portioner.
IBS:en har även gjort att jag får kväljningar ibland när jag äter och då tappar jag matlusten helt. Det har ställt till det lite. Kan ibland inte äta vissa saker utan bieffekter i form av krampande tarm. Har dock ej hittat något samband till varför det blir så ibland och ibland inte.