Fy fan vad lyllos! Jag spanar efter korta datum jag med men någon sparris har jag aldrig stött på. Groddar däremot, finns det inte med kort datum när jag är och handlar så räcker det ofta med att vänta en dag Begriper inte varför de har så kort datum, de håller ju jättelänge.Wow! Jag måste verkligen kolla efter nästa gång jag är till affären. Jag köper nästan alla mina grönsaker (och typ allt annat ) på reduced hyllan. Alltså kortdatum. När jag köpte sparris förra veckan kostade knippet typ tio kronor tror jag.
Jag skulle inte ha råd med någon grönsak som låg i det priset om det inte var i en säck på något kilo.
Däremot hade Ica sparris för 10 kr/knippet en vecka i somras så då var bunkrandet igång. Kommer fan få en livskris när lagret är slut
Paj! Jag steker det gärna med vitlök och gör en gratäng annars, det blir sjuuukt gott Eller så bara steker jag som det är och äter med en köttbit och grillost på sommaren, men då ska den vara färsk. Baconlindat ska vara gott också tydligen!Kort datum är superbra! Men vad har man sparris till, förutom soppa som ... kunde varit godare (förlåt mamma)?
Jag vet egentligen inte hur sparris smakar tror jag, för mig är det bara en stjälk med en knopp på som man gör soppa på! Blomkålssoppa är godare. Eller potatissoppa!!!!!! Potatis är ju så gott!
Ja jag får nog kolla priset på sparris i burk tror jag. Bli lite upplyst!
Sparris är kort och gott världens bästa grönsak och har man bara sparris så är allting som det ska