Men det är väl isåfall ett misslyckande av Sverige som inte lyckats ordna vettig strategie (tex att låta alla direkt läsa svenska) och inget som ska gå ut över flyktigarna. De (flesta i alla fall) skulle gladeligen arbeta. Jag känner inga "inhemska" som är beredda att jobba så hårt som folk som kommit som flyktigar. Merparten är tacksamma och vill göra rätt för sig.Jag håller med, men det är ju inte de som kommer i sysselsättning som utgör problemet utan de som stannar i bidragsberoende.
Dessutom, en känsla jag har och ingen bevisbar statistik men från 10 års erfarenhet inom polisväsendet så var asylsökande och flyktigar inget större problem. Däremot 2 generationens invandrare var det stora problem med. Där finns det något att jobba med. Deras föräldrar däremot jobbade livet ur sig. Ungarna däremot var/är som rätt många svenska ungdomar, man ska går direkt från skolan till direktörsstolen. Städa, langa hamburgare är inte fiiiiint nog. Istället dräller man runt och lever på sina föräldrar som redan jobbar allt vad dom kan (och i dom flesta fall i lågavlönade jobb). Men det gör ju rätt många svenska ungdomar också så vad är skillnaden?