Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med skuggsamhälle är ingen nyhet alls för de som jobbar med nämnda personer. Även om man kan ha olika åsikter om orsak/verkan/lösning. Så vad tänkte du kopplat till diskussionen?

Hur kan du jobba med någon som inte finns?
Rimligen kan du inte träffat nån av de X antal som inte registrerat sig och anlänt till landet från ett Schengenland. Eller är du synsk? Telepatisk möjligen?

Personen ska inte avtjäna ett straff, han ska förvaras tills han själv eller hans stat medverkar till ett återvändande.

Det är mycket enkelt som du beskrev.
Grundregeln är att har man fått avslag på sin asylansökan ska man förpassas ur landet.
Under tiden man är under avvisning sätts man i förvar tills dess man antingen frivilligt lämnar landet eller om mottagarlandet så medger man transporteras tillbaka. Tills dess sitter man i förvar.
99% av de som fått avslag lär tröttna inom några månader och frivilligt deportera sig själva.

Hur kan du jobba med någon som inte finns?
Rimligen kan du inte träffat nån av de X antal som inte registrerat sig och anlänt till landet från ett Schengenland. Eller är du synsk? Telepatisk möjligen?

Jag möter dem när polisen träffat på dem. Dvs när de upptäckts i arbetsplatskontroller, fastnat i trafikkontroller, gripits för brott etc.

De finns ju i allra högsta grad ute i samhället. Bara inte i systemen. Men när de påträffas så kommer de in i rullorna. Och jag eller någon av mina kollegor möter dem. Alt finns de i systemen men har fysiskt avvikit och fått under jorden. Men det kommer en hel del direktinskrivningar med, personer som aldrig gjort sin vistelse känd för myndigheterna.

Så som sagt. De som arbetar med dessa individer som av en eller annan anledning lever i skuggsamhällen vet att de finns. Att ett skuggsamhälle existerar. (Jag har dessutom skrivit om den kategorin redan i början av tråden).

Det är mycket enkelt som du beskrev.
Grundregeln är att har man fått avslag på sin asylansökan ska man förpassas ur landet.
Under tiden man är under avvisning sätts man i förvar tills dess man antingen frivilligt lämnar landet eller om mottagarlandet så medger man transporteras tillbaka. Tills dess sitter man i förvar.
99% av de som fått avslag lär tröttna inom några månader och frivilligt deportera sig själva.

Fast det fungerar ju inte så nu. Alltså att 99% tröttnar inom några månader.

"Mitt Europa bygger inte murar" -S. Lövén.
"Vi inför gränskontroller" .....

Vad har det med påståendet att för fyra år sen hade gränskontroller, den tillfälliga LMA-lagen osv ansetts som fascistiska att göra?

Jag undrar fortfarande vem som för fyra år sen skulle ansett det fascistiskt?

Ledtråd: Kommer de från förvaret kommer de med personal från Mig. Som stannar kvar hela tiden.

Och förvar finns i Gävle, Märsta, Flen, Åstorp och Göteborg (Kållered). (Hoppas jag inte glömde nån nu..)
Ok. Då kommer dom antagligen från något boende som är nästa steg efter de du nämde, gissar jag nu. Hejvilt! ;)

Många av de 20% är inte produktiva utan snarare en belastning för statsfinanserna...

Och vi har gott om nyanländ arbetskraft att ersätta dem med.
De som bara lever på bidrag blir en belastning för svenska staten och samhället. Det är dem vi ska skicka ut ur landet, men de som jobbar och visar att de vill bidra med sitt lilla halmstrå är snarare en tillgång.

Amateur Pethead

De som bara lever på bidrag blir en belastning för svenska staten och samhället. Det är dem vi ska skicka ut ur landet, men de som jobbar och visar att de vill bidra med sitt lilla halmstrå är snarare en tillgång.

Amateur Pethead

Ska alla som lever på bidrag, alla de som är en belastning för samhället, skickas ut eller är det bara de som flytt från krig, förföljelse och annan misär du tycker ska skickas ut?

Nej, bara dem som lever på bidrag och som inte själva visar någon som helst vilja eller möjlighet att ta tag i sin situation. Sedan finns det de som faktiskt startar upp egna restauranger med utländsk mat, pizzerior, barer och pubar. De är en tillgång för samhället, men de som bara lever på bidrag är riktiga snyltgäster och snyltar på skattebetalarnas pengar.
Amateur Pethead

Nej, bara dem som lever på bidrag och som inte själva visar någon som helst vilja eller möjlighet att ta tag i sin situation. Sedan finns det de som faktiskt startar upp egna restauranger med utländsk mat, pizzerior, barer och pubar. De är en tillgång för samhället, men de som bara lever på bidrag är riktiga snyltgäster och snyltar på skattebetalarnas pengar.
Amateur Pethead

Möjlighet? Så alla sjuka och skadade människor ska ut då? Jag antar att du då pratar om alla, alltså inte bara de som flytt hit?

Amateur Pethead

Fast det du citerade var ett skämt som startade med att någon tröttnade på rasismen. Och synen på att "de" i meningen flyktingar och invandrare skulle behöva leva upp till högre krav än svenskar. Landsbygdsbo ifrågasatte hur vi skulle ha plats, varvid någon - MJlee kanske, med ironi tyckte att vi kan skicka ut SDare för att ge plats. Använde samma dåliga argumenteringsteknik. Varvid landsbygdsbo tyckte att skickar man ut 1 miljon människor som arbetade så stannar Sverige. Då svarade jag med samma ironi och på samma sätt att många av dessa lever på bidrag och belastar finanserna.

Här ser du jättetydlig varför man inte kan ta något som någon sagt utan att kolla sammanhang, bakgrund och fakta. För det pratades om svenskar. Men du svara att de som inte "gör rätt för sig" självklart ska ut. Och faktiskt då anser att tex du själv efter vad du berättar ska skickas ut.

Och det visar också tydligt hur fel en sådan åsikt blir. Det finns även svenskar som inte arbetar, som lever på bidrag. Eller som begår brott, fuskar osv.

Amateur Pethead

Jobbar du själv?

Att ha god man tex, som du beskrivit att du har och som tex alla ensamkommande asylsökande under 18 år får, är betalt av staten och skattepengarna. Sjukpenning, sjukersättning, aktivitetsersättning och så vidare är bidrag. Allt det betalas av skattepengar.

Möjlighet? Så alla sjuka och skadade människor ska ut då? Jag antar att du då pratar om alla, alltså inte bara de som flytt hit?
De som är skadade och sjuka är ett ordentligt bekymmer. Istället för att låta alla komma till Sverige är ett bättre att så långt det går hjälpa dem i deras egna hemländer. Ett tag var de apatiska barnen en riktigt het potatis när det diskuterades vilka som skulle tas emot eller inte. Då var det en kvinnlig politiker som menade att det var ett klokt beslut att inte ta emot alla apatiska barn eftersom det hade gjort ännu fler barn sjuka. Det pratades också om att en del av de apatiska barnen spelade sjuka, men om det är sant eller inte låter jag vara osagt.
Amateur Pethead

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka