ASRP och pass

Tussinussen

Trådstartare
På en direkt fråga så har ASRP:s kansli svarat att just nu håller de på och handlägger passansökningar som inkom sensommaren 2006.
Min skickades in i höstas så då får jag väl 2009. :mad:

Sv: ASRP och pass

helt sjukt!! jag väntar också och behöver mina handlingar pga registrering i pinto föreningen..

Med tanke på den goda ekonomiska situationen i den föreningen är det under all kritik att de inte får fram passen i snabbare takt än så.:mad:

Håller med. Varför kan de inte plocka in några personer under en månad och riva igenom allt som ligger?

Läste nyligen att det var en rasförening i Skottland som hade blivit fråntagen rätten att utfärda pass av regeringen, pga att man inte klarade av det på ett rimligt sätt. Undrar om den föreningen var värre än ASRP. :mad:

På en direkt fråga så har ASRP:s kansli svarat att just nu håller de på och handlägger passansökningar som inkom sensommaren 2006.

Då får jag efterlysa mina, de skickades 05!

... och jag till 2010, för jag fick iväg papperna förra våren! ;)

Från det att jag chippade och "ritade" av min häst till att jag hade passet i min hand..så tog det 21 dagar...

Jag skickade in hösten 2006 och jag fick mitt hösten 2007. Skickade även in hösten 2007 och det passet har jag inte fått.
Jag tror att handläggningstiden är lite beroende på "hur" ponnyn ska registreras, vilken kod de har. Mina var 93:or..

Tycker också att det är under all kritik att det ska behöva ta ÅR att få till ett pass...

Tycker också att de borde göra någon form av punktinsatts för att lösa sitt problem med mkt missnöjda kunder....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 248
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 727
Senast: Redfox
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 359
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna