Aspbarkspellets

Snyggve

Trådstartare
Ja, jag har sökt i gamla trådar. Men jag hittar inga svar på mina frågor och bara inaktuella sidor dyker upp :crazy:

Jag undrar om det finns nån mer återförsäljare än Wiromin? Har sökt på Google, men hittar inget där. Och Wiromin har 3 ÅF i min närhet, ingen av dom har fodret hemma och det verkar vara hemskt krångligt att få hem det.... :crazy:

Ingen reklam nu! Får man inte svara på sånt här i tråden så får ni hemskt gärna skicka ett PM istället :idea:

Sv: Aspbarkspellets

Nån måste väl ändå veta nåt? :confused:

Hej!

Kanske inte direkt svar på Din fråga men ändå...
Vi lägger in aspträd (utan löv) i boxen och hästarna älskar att gnaga och dra av barken. Jättebra sysselsättning för dom och dessutom får de i sig aspbark.

MVH/Carina

Ja, men vi har ingen asp i närheten (vad jag vet) och dessutom är det bökigt att lägga in grenar och hålla på... Därför är jag på jakt efter pellets :p

Varför ger man hästarna aspbarkpellets? *nyf* :p

Det innehåller mycket mineraler bl.a. och sägs hjälpa mot trä-ätande hästar. Så man kanske får behålla boxväggarna i fortsättningen :p

Inte bara det. De får starkare hovar, silkeslena och blanka päls. Mina åt detta i flera år. De äter hellre detta på sensommaren till vintern, sen på våren tycker de att det räcker.
Sedan så fick även dom gnaga på aspstockar som jag sågade av i skogen härhemma. De tycker att både aspstockar och aspbarkspellets är lika goda!

Vad trött jag blir!!!!! Varför är mitt inlägg borttaget?? Skrev namnet på en fodertillverkare samt vart denna finns och att TS kunde googla för att söka telnr....Nu är den tråden borta. VARFÖR?????

Är det reklam???? Fast i så fall undrar jag hur många gånger man får skriva ordet KRAFFT utan att DET är reklam????

Jag hoppar in med min fråga här med...

Ger man aspbarkspellets som enda foder eller är det bara ett komliterings foder?

Har också varit ute på google men hittar inget förutom Tuna foder...men sen när man går på deras sida så finns det inte där..:mad:

Blind som man är...:angel: Det fanns visst där säljs i 25 kg säckar.
Var bor du, kanske du kan beställa från Tuna? ;)

LM-foder HB! Googla på det så hittar du telnr. Vet inte om dom fortfarande tillverkar men ring o fråga!

Mvh Lena

Ja, allt det stämmer säkert. Men jag vill framförallt ge det för att se om hon slutar äta på väggar och stolpar :p

Det beror ju på din hö-analys. Men många verkar ge aspbarkspellets som enda kompletteringsfoder och för att hästarna ska få nåt att tugga på. Det smakar lite beskt så det räcker tydligen länge :grin:

Tack för tipset! Med frakt kommer en säck kosta mig 600 spänn... :eek: Men hittar jag ingen annanstans så får det väl vara värt det då :cry:

Det beror ju på din hö-analys. Men många verkar ge aspbarkspellets som enda kompletteringsfoder och för att hästarna ska få nåt att tugga på. Det smakar lite beskt så det räcker tydligen länge :grin:

Hej!

Som jag skrev tidigare, våra hästar lägger vi in aspträd till. Dom har alltid fri tillgång till hö inne men ändå väljer de att äta på aspen, så dom verkar tycka att det är gott i alla fall. Dessutom har de helt slutat att gnaga på allt annat trä i boxen, gnager enbart på aspen.

MVH/Carina

Har hört det med, men det verkar som om pelletsen smakar mer beskt än ren asp? :confused: Men jag vet inte, jag har inte smakat själv :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 268
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 312
Senast: Sasse
·
Foder & Strö Hej! Jag har sökt men inte hittat det jag söker efter så gör en tråd, får tas bort om det är så. Jag har som många andra behövt fodra...
Svar
10
· Visningar
2 080
Senast: mackan
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 421
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025