T

tjiir

Tänkte bara höra om det är någon som har en/flera åsnor ?
Lägg in bilder och berätta gärna vad ni gör med dom :D

Sv: Åsna

har inte åsnor men känner åsnor :p

jag och Torkel

Petter

Torkel och Petter

Jag har funderat hårt på att köpa en åsna, de är så söta och trevliga! :love:

Jag har två stycken. Bild på den ena finns på min hemsida: www.goskottafarm.dinstudio.se .
Nelly kör jag 2-4 ggr/ vecka, hon är bara två år
så vi tar det lugnt än så länge.
Åke går på promenader med barnen på ryggen några gånger i veckan. Har även börjat lite lätt med inkörningen på honom.
Åsnor är trevliga djur. Snälla, lättlärda, lugna och blir inte rädda för allt. De skriker bara när de hälsar, ropar, vill ha uppmärksamhet eller när det kommer någon. Dessutom är de allergivänliga. Jag som knappt kan borsta av en häst kan gosa och borsta på åsnor i evigheter utan några allergiska besvär.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
589
· Visningar
14 423
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?
  • Broddtramp

Omröstningar