Askur frá Hofstadaseli

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Askur frá Hofstadaseli

Oj oj oj, vilken läckerbit!
Vill HA! :bump:

Blir säkrare och säkrare på att Askur hade varit den PERFEKTA pojkvännen åt mitt gamla träningssto.
Tyvärr är ju inte jag ägare, så jag bestämmer inte... Det blev Godi på henne istället.

Men visst hade en svart, nervöst lagd fyrgångs dam med extrema rörelser och inte världens roligaste överlinje väääldigt gärna velat träffa Askur? :angel:

Ha ha, med andra ord det är ingen mening att vänta;)
Men nu har ju vi i alla fall försökt! Lovar att sluta tjatat nu:D

Att du inte köpte loss den hästen!?! Ni verkade ju passa så bra ihop.

Jag vill bara å Askurs vägnar kommentera att magen inte är ärftlig :D

Han ser väldigt trevlig ut, och väldigt rund och go´:angel:

Han har fått gått på väldigt bra sommarbete utan motion. Han är ju bara tre. :angel:

Han ska sättas igång snart med lite longering m.m. så försvinner "lilla" magen.

Jahho da! Erkänn nu! :angel:

Hästar har säkert samma genetiska bukvarianter som människor.
Det är bara att välja, äppel eller päron :D

OK jag erkänner!

När Askurs avkommor blir feta blir de KORVFETA :eek: Inget äpple inte utan jämnt över hela bålen (och halsen) så benen ser taxkorta ut :p

Men OM de blir feta eller inte, DET är miljöbetingat :D

/Tim
(både melon- äppel- och päronrund :cool: )

Om jag bara hade kunnat... Hon är inte till salu, om inte prislappen är extrem tyvärr. Saknar henne äckligt mycket!

Skulle inte förvåna mig om mitt första banklån går till en viss häst istället för hus.... :p

Nja, ge inte upp. Jag fick vänta i över två år på mitt drömsto och det var värt vartenda krona. Annars får du väl se till att köpa en avkomma.

:bow: tack, nu gjorde du mig glad!

Jag har ju ingen panik. Det är ju lätt att hålla koll på var hon hamnar, om hon skulle säljas till ngn annan... så jag ska nog förfölja henne isf, minsann ;)

OK jag erkänner!

När Askurs avkommor blir feta blir de KORVFETA :eek: Inget äpple inte utan jämnt över hela bålen (och halsen) så benen ser taxkorta ut :p

Men OM de blir feta eller inte, DET är miljöbetingat :D

/Tim
(både melon- äppel- och päronrund :cool: )

Även barnbarnen *upplyser* iallafall min. Hon blir totalt jättetjock HELA hon när hon blir tjock.

Även barnbarnen *upplyser* iallafall min. Hon blir totalt jättetjock HELA hon när hon blir tjock.

*KL*

De generna går kanske igenom redan när Askurbäbisarna ligger i magen, tycker der vissa drag redan på mitt dräktiga sto (gått lite över 70 dygn) som är nåååååågot rultig nu ;):D

kolla under forumet Datorer och läs FAQ. Där står det precis hur du skal göra! :)
(Tips: du måste ha bilder på internet först av allt!)

/Malin

Jippiii. Var och UL mitt sto igår och hon är dräktig. Åh, vad jag längtar till lilla Askur bäbisen tittar ut.
Hon blev betäckt den 4/6.

I tidningen Islandshästen står det att Askurs levandeföl% i år var 18! (17 betäckta ston, 3 föl) Stämmer det?

I tidningen Islandshästen står det att Askurs levandeföl% i år var 18! (17 betäckta ston, 3 föl) Stämmer det?

Har tyvärr ignen aning.
Hörde av "min" seminvetrinär som UL Móa att det var svårt med dräktigheterna i år, så då blir statistiken ännu sämre iså fall. Min lilla plutta var dräktig i alla fall. Funderar på en föl och fosterförsäkring på henne.

Nej, Det stämmer inte!!
Det är inte redovisat allt för honom. Jag fick själv fyra föl efter honom och kan direkt komma på sex till från ston som var hos mig. De tre som är med i tidningen är innan han kom till mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka