Askur frá Hofstadaseli

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Askur frá Hofstadaseli

Undrar om Inte_Ung också har blivit uppäten:rofl:
Det var bra länge sedan man såg till henne här på forumet:angel:

Hon kanske hänger på Senior? Tror att hon tycker att det är för mycket sandlåda här. Hoppas i alla fall att hon inte har blivit uppäten:D

Nej, Det stämmer inte!!
Det är inte redovisat allt för honom. Jag fick själv fyra föl efter honom och kan direkt komma på sex till från ston som var hos mig. De tre som är med i tidningen är innan han kom till mig.

Jag har visst redovisat allt för honom men kommer inte på rak arm ihåg hur många det var - som Fruma säger minst tio till i alla fall utöver de tre. Och en massa silverpållar i år :-)

Jag tror det blev fel eftersom det kommit in rapporter från två håll.

Statistiken de här sista två åren blir också lite lidande av att vi haft fria ombetäckningar på ston med väldigt små förutsättningar att bli dräktiga som ändå velat pröva de sista chanserna.

Den senaste rapporten är att de sex ston man kollat efter eftersäsongen i Danmark i år är dräktiga, så än finns det krut i kulorna ;)

Däremot är Tjalles statistik mindre kul - det drog en virusvåg över Värmland som ställde till det så det blev lite väl många "K" i statistiken :(

Jag har visst redovisat allt för honom men kommer inte på rak arm ihåg hur många det var - som Fruma säger minst tio till i alla fall utöver de tre. Och en massa silverpållar i år :-)

Statistiken de här sista två åren blir också lite lidande av att vi haft fria ombetäckningar på ston med väldigt små förutsättningar att bli dräktiga som ändå velat pröva de sista chanserna.

Den senaste rapporten är att de sex ston man kollat efter eftersäsongen i Danmark i år är dräktiga, så än finns det krut i kulorna ;)

Däremot är Tjalles statistik mindre kul - det drog en virusvåg över Värmland som ställde till det så det blev lite väl många "K" i statistiken :(

Vet du har många av de stona han betäckte i Arkelstorp är dräktiga?

Minns inte :o Vet att en iaf inte hann brunsta klart innan han åkte och bytte hingst.

Ok, skulle vara kul att veta när man sett stona där uppe. Mitt gulbruna sto blev dräktig och ingen är lyckligare än jag. Hon har gått runt 165 dygn :banana:
Såg i alla fall att ett av stona var till salu och den skulle vara dräktig enligt annonsen, en fux med bläs, den hade föl vid sidan.

Vet att du redovisat! Uttryckte mig lite klumpigt. :o
Menade att inte alla ston var med i det som var redovisat i tidningen förstås. Jag är lite för kortfattad och försnabb när jag skriver! :crazy:

Ja, det vet jag väl, jag menade bara att jag har visst redovisat, men minns inte vad jag skrev :p Det var teflonminnet och inte dig jag irriterade mig på :D

Men Askurs öden kan man följa på hans nya ägares hemsida: www.ledojegaard.dk :idea:

Aha, bra! :D

Tre silverkillar fick jag. Här är en buse!:d

tindur_bus.jpg

Fast jag måste säga att jag tycker att "någon" snålade med färgen på en del av årets föl! :rofl:

Aha, bra! :D

Tre silverkillar fick jag. Här är en buse!:d

tindur_bus.jpg

Fast jag måste säga att jag tycker att "någon" snålade med färgen på en del av årets föl! :rofl:

Möjligt någon var snål med färg men han e ju riktigt läcker och läckert tecknad:d. Jag hoppas jag får ett stoföl..

Han har i alla fall en jätte fin bläs:love:
Tycker att dina småttingar är jätte fina.

Jag är nöjd med min Askur dotter, fast hon är bara så in i hundans social. En riktig tuffing som håller sig framme överallt! Jisses säger jag bara:D

Mmmmmmm, jag önskade också ett stoföl. Fick ett vackert också även om hon då blev svart. ;)

Jag gillar också "mina Askurbarn". :d
Ännu ganska lagom sociala men har "hållit dem kort" från början. Killen på fotot här över var väldigt nyfiken och "social" i början men är riktigt bra nu.

Jag gillar också "mina Askurbarn". :d
Ännu ganska lagom sociala men har "hållit dem kort" från början. Killen på fotot här över var väldigt nyfiken och "social" i början men är riktigt bra nu.

Jo vi kör också på den taktiken, men hästrackarn är helt enkelt skapt så här:D . Men hon är snäll och trevlig i hanteringen i övrigt.
Det är mest att det märks i jämförelse med mina andra unghästar.

De är gjorda för att tämja sig själva och klara en helt vild uppväxt i storflock och ÄNDÅ vara helt lätthanterliga. De är så NYFIKNA och vill alltid vara närmast kameran och allt som händer helt enkelt. Klart de blir lättare tama då.

Mycket praktiskt om man har lite tid och många hästar dock!

Jag ställde tex in släpet i unghingsthagen och Askurbarnen som aldrig ens haft grimma på tävlade om vem som kunde få bli lastad först :p

Men låter man dem växa upp i knäet på en får man slå dem ifrån sig en period. Det brukar faktiskt också gå bra, de är inte AGGRESSIVA, bara vääääääldigt nyfikna som sagt...

Men jag har väl inte skrivit att mitt sto eller några Askur avkommor är aggressiva:(?!
De jag har träffat har varit snälla, väldigt sociala och med väldigt gott självfötroende.
Varför verkar alla tro att mitt sto är en trädgårduppfödning och att vi har hanterat henne dåligt? Kanske har uttryckt mig klumpigt:confused:?
Vet att det finns många Askur och Tim fans här och jag är absolut inte ute efter att dissa någon av dem;)
Vet också att Tim inte är något fan av mig...
Men pållen är helt enkelt så här! Nyfiken och vill vara med, håller sig framme helt enkelt och är orädd för det mesta. När de andra bli skrämda så springer hon fram för att kolla närmare:D.

Va? Jag sa inte att DU hade en trädgårdsuppfödning.

Eller att NÅGON var aggressiv.

Jag kommenterade avkommorna i allmänhet.

Jag har sett MÅNGA avkommor (fast tyvärr inte just din) och väldigt många av dem har överlevt en trädgårdsuppfödning förvånansvärt bra.

Det "värsta" som händer är just att man får slå dem ifrån sig tills de fattar att de inte får sitta i knäet. Men de brukar vara SNÄLLA.

Det är säkert samma läggning som gör din framfusig - det där väldigt nyfikna liksom.

rolig tråd, min hästs mamma blev betäckt med askur och jag hoppas det blev ett fint litet föl i år efter honom och min häst fick sitt första halvsyskon på sin mammas sida har dock inte fått höra hur det gick men det skulle vara intressant att se vad det blev av det fölet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka