Askur frá Hofstadaseli

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Askur frá Hofstadaseli

*kl*

Uppdaterar också med lite nya bilder på min Askuravkomma, som är född 2004:

Häromdagen:

test077.jpg

I våras:

P1000251.jpg

SG.jpg

P1000268.jpg

P1000262.jpg

P1000241.jpg

Förra sommaren:
aaa1september110.jpg

aaa1september151.jpg

:love::love::love:
Han får du gärna släppa av hos mig. Han ser riktigt maffig ut, en modell som jag gillar skarpt.
Här kommer bilder på min bebe. Bædis e 3,5 månad :love:
Färg på henne???

Han har väldigt djup bål och kraftiga ben. Men han är också lite tjock på några av bilderna :angel:

Vilken fin teckning din lilla har! Kul med ett sto också, större efterfrågan... Eller du kanske ska behålla själv?

Tycker inte han ser så himla tjock ut, de ska inte vara för smala heller så de ser ut som vinthundar.

Ja, hennes tecken är lite ovanlig. Hon har lite vita stån hela vägen ner mot mulen. Tanken är att jag ska behålla henne. Sedan får jag se vad som händer i framtiden, behöver kanske någon som rider henne sedan ;)

Jag har två ston på träning just nu efte honom, en som jag hoppas mycket på, den hära ^^

Feiminn här kom på inridning för 2 månader sedan, var knappt hanterbar, nu skodd, lastad och underbar i all ridning.

14550_1219361856.jpg

Vad tycker ni om henne förutom att hon är på tok för överviktig fortfarande?? ;)

Nu kan jag se bilden:D
Snygg:love:
Måste fråga. Har den varit ute på annons till salu? Tycker jag känner igen den :o

Åh underbara Feiminn:love:
Man kan inte annat än älska den hästen!

Sandra, vem är den proffsiga fotografen? ;):p

Jag kan inte se din bild! :cry:

Här kommer ett par andra Askurbarn. Min är visst alltid hungriga. Måste få till lite bilder i rörelse....

þokki
Þokki.jpg

Silfur-Stjarni
stjarni.jpg

Två bröder. Balderum´s Fasi och min Silfur-þokki

två_bröder.jpg

Jo hon har varit till salu någon vecka innan det bestämdes att hon skulle bli kvar ett tag till ;) Ägarna har ju haft/har uppfödning så de ville att jag skulle tävla henne lite och eventuellt ska hon visas nästa år.

Funderar på att köpa in mig i henne faktiskt :grin::devil:

Jo hon har varit till salu någon vecka innan det bestämdes att hon skulle bli kvar ett tag till ;) Ägarna har ju haft/har uppfödning så de ville att jag skulle tävla henne lite och eventuellt ska hon visas nästa år.

Funderar på att köpa in mig i henne faktiskt :grin::devil:

Hon ser jätte fin ut, tycker inte hon ser sååå tjock ut.
Hur hög är hon ungefär?

Fruna: Vilken häftig färg Silfur-Stjarni har:love:, de andra är också jätte fina.
Över lag tycker jag Askur ger väldigt fina avkommor så då vet man vad man har att vänta:D

gud så sött ansikte:love: har 3 askurpojkar här hemma om ni vill se, 2 håller jag o mamma på o rider in o den äldsta som e 10 ska va kvar:)

Här kommer bilder på alla pojkar :)

Den äldsta 10 år världens snällaste o lugnaste

01000.jpg

här e en vi hälsade på som vi sålt, vet inte hur gammal han e, men han e också super snäll lilla 5 åriga dottern rider själv på honom :)

03200.jpg

sen har vi ungpojkarna Aski o Rödisen som ska säljas snart

079.jpg

077.jpg

067000.jpg

Fina!

Hade verkligen varit kul att se ridbilder. Jag håller på att rida in min nu så bilder kommer...

unghästarna håller vi på att rida in så bilder kommer senare om du vill se :)

Den äldsta har jag inga ridbilder på i den här datorn än, har köpt ny och min brorsa behövde den gamla.

Han är otroligt lugn och snäll och har en väldigt resning och bärighet som kommer från Askur, alla Askur barn vi fått har haft den där snygga hållningen. Även hans barn barn med ett shettissto har den där hållningen och väldigt snygg överlinje av sig själva. Han rymde som unghingst, fenomenal på att hoppa trots jätte högt staket så han fick ännu högre.

Däremot är han lite sävlig för min smak, men de tror jag kommer från hans mamma för hon är också väldigt lugn och sävlig, jag själv vill ha lite eldigare hästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka