Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har massa krav på rosor gillar inte enkla blommor men avskyr sånna som dippar eller skadas såfort det regnar eller blåser lite. Vill ha remonterande rosor som inte kräver en massa specialskötsel, älskar strimmiga rosor men dom faller oftast in i kategorin engångsblommande eller känsliga
@Hyacinth: Jag är inte bra på de modernare rosorna (om det är en sådan) men hur är taggarna? Jag tänker Zéphirine Drouhin. Färgen är kanske inte helt spot on men det kan ju vara pga kamera/skärm.
Stora och många
Inte Zéphirine då, den är känd som den tagglösa rosen
Jag tycker det ser ut som rabattrosor. Väldigt vanliga på typ 50-60 talet. Mörkgröna glansiga blad och det där typiska snittrosutseendet på blomman.
Jag säger bara Candy Cover, Crazy for You samt Honorine de Brabant... Beror iofs vilken zon du har
https://floralinnea.se/leda.html kanske denna? Leta runt bland damascenerrosorna.Den har också rätt speciella blad runt knopparna Visa bifogad fil 30997
@Hyacinth eftersom jag fick medhåll på rabattros så dristar jag mig till att gissa på HanneJag tycker det ser ut som rabattrosor. Väldigt vanliga på typ 50-60 talet. Mörkgröna glansiga blad och det där typiska snittrosutseendet på blomman.
@Hyacinth eftersom jag fick medhåll på rabattros så dristar jag mig till att gissa på Hanne