Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du någon känsla för hur gammal den kan vara? Remonterar den? Doft?
Har du någon känsla för hur gammal den kan vara? Remonterar den? Doft?
Så bilden är från i år? Fin, synd att den ser ut att ha drabbats av mjöldagg? Spontant skulle jag gissa på en lite modernare sort, påminner om en rabattros med de upprätta styvar grenarna. Mot det talar att den är så stor och hög med kraftiga stammar. Kanske kan de bli så om de inte beskärs? Eller så är jag helt ute och cyklar ...Den doftar, jag gissar att den är 20-30 år gammal, minst. Ingen om ifall den remonterar, den vi köpte av var kroniskt ointresserad så jag är glad den finns kvar öht.
Så bilden är från i år? Fin, synd att den ser ut att ha drabbats av mjöldagg? Spontant skulle jag gissa på en lite modernare sort, påminner om en rabattros med de upprätta styvar grenarna. Mot det talar att den är så stor och hög med kraftiga stammar. Kanske kan de bli så om de inte beskärs? Eller så är jag helt ute och cyklar ...
Så bilden är från i år? Fin, synd att den ser ut att ha drabbats av mjöldagg? Spontant skulle jag gissa på en lite modernare sort, påminner om en rabattros med de upprätta styvar grenarna. Mot det talar att den är så stor och hög med kraftiga stammar. Kanske kan de bli så om de inte beskärs? Eller så är jag helt ute och cyklar ...
Vilken lycka att få en sådan med på köpet! Kan vara en klätterros också (Heidelberg?). Förhoppningsvis rycker någon kunnig in med bättre tips.Jag har ingen aning, vi har bott här sedan december. De slog ut igår typ.
Vilken lycka att få en sådan med på köpet! Kan vara en klätterros också (Heidelberg?). Förhoppningsvis rycker någon kunnig in med bättre tips.