Årsföl med åring?

Joyride

Trådstartare
Skall köpa en kompis till mitt hingst föl och undrar om man kan köpa en 1 åring som sällskap, alltså skulle det funka eller skulle 1 åringen vara väldigt dominant?

Min hingst är inte den blygaste typen av föl.

Sv: Årsföl med åring?

Jag tycker att det fungerar bra att ha hingstar mellan 0-2 och ibland 3 år tillsammans. Iallafall gör det det hos oss. Det är klart att det är de äldre som bestämmer, men det är på ett schysst sätt.

Sv: Årsföl med åring?

Har för tillfället mitt ena sto med hingstföl ihop med en två-åring och det går hur bra som helst! De leker och busar tillsammans.
I början när mamman tyckte det gick lite för vilt till, så gick hon emellan och skickade iväg två-åringen. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 378
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 883
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 658
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025