Enligt HesteData har Primadonna DS 10619 inga reggade avkommor
Min egen hästs mamma finns inte heller med i det registret, så tyvärr finns inte alla hästar där, men min hästs mamma var född 1974 och jag trodde att de var noggrannare nu...
Men Primadonna är visad två gånger för bedömning. Jag pm:ar dig resultaten, så att tråden inte försvinner eftersom det handlar om ett sto... :smirk:
Jag skriver dock ut stammen här!
Vet du att Racot stod i Sverige och hade stamboksnummer 642? Han var född 1975 och importerades till Sverige 1981. Han blev dock inte särskilt uppskattad i Sverige, och återexporterades till Danmark 1990. Har för mig att han var elithingst i Danmark.
Primadonna föddes 16/4-1990 u Dynamite DS 6943 e Welt Star DH 303 u Snip DS 4472 e Didrik DLH 2 u Karina 7201076 e Seul Soun u Trine FR 7372 e Regmar xx OLH 528 u Sussi FR 7009 e Nobel Haregab FRH 586 u Lise Mölskov FR 6811, och där tar det slut för hon har ingen uppgiven stam. Den finns antagligen, men det här registret går tillbaka till ungefär 1950, vet inte varför det är så.
På sidan jag länkade till i mitt förra svar
http://www.allbreedpedigree.com/ finns Dynamite inlagd, så där kan du se hela stammen bakåt. Racot finns också där, med både stam och bild.