Års-hingst e San Pellegrino

Sv: Års-hingst e San Pellegrino

Jag förstår inte frågan riktigt. "Risk" för 2-årsstart? Risk eller chans?
Är det inte lite tidigt att uttala sig om det nu när den bara är föl?
Finns mycket som kan hända innan den är två år. Vill man starta som tvååring så bör man väl köra in den på sommaren som ettåring i alla fall (vilket är vanligast) och sedan får man väl se hur tidig hästen i fråga är.

Jag förstår inte frågan riktigt. "Risk" för 2-årsstart? Risk eller chans?
Är det inte lite tidigt att uttala sig om det nu när den bara är föl?
Finns mycket som kan hända innan den är två år. Vill man starta som tvååring så bör man väl köra in den på sommaren som ettåring i alla fall (vilket är vanligast) och sedan får man väl se hur tidig hästen i fråga är.
Jo, men nu vill man ju inte köpa hästen i säcken sas. Ska man vara med i den framtida 2-års satsningen så vill man ju veta om det är nåt från början eftersom tiden är knapp.

Jag har bara hört goda ord av San Pellegrinoavkommorna.
Men det är ju tidigt att sia..stammen är ju intressant, avkommorna verkar se fina ut över lag och han har ju lämnat en del skapligt Over There

Jo, men det är lite svårt att uttala sig med så knapp information. Bara hingstnamnet gör ju inte att man kan säga om den kan starta som tvååring eller inte. Beror ju helt på individen och om den är inkörd osv och hur mycket/snabbt den tränar nu osv.

dom är ÅRingar nu, alltså födda i sommar(första kullen)...så jag tror ingen är tränad än :D
( men det kan ju inte du veta )

Jo jag förstod det av första inlägget, men sedan lät det på Gammeln som den redan var ett år eftersom det stod att "tiden är knapp". Har man ett föl är väl inte tiden så knapp?? Jättesvårt att uttala sig om en fölunge kan starta som tvååring tycker jag. Det är ju till och med svårt att säga om inkörda ettåringar. Och ännu svårare är det ju om man bara vet vad pappan heter.

:D

Du är ju ny här, Välkommen förresten :bow:

Men Gammeln, han är som han är och hans inlägg förvånar inte mig :angel:

ja det ska bli spännande
Daguet Rapide på en Supergill mamma...*mums*

Jag har bara hört goda ord av San Pellegrinoavkommorna.
Men det är ju tidigt att sia..stammen är ju intressant, avkommorna verkar se fina ut över lag och han har ju lämnat en del skapligt Over There
Precis. Under 2004 startade 13 av 29 2-åringar och tjänade ett snitt på $10.654. Klart man hettar till på denna statestik. Därför borde man ju kunna vara med i våran svenska 2-årssatsning fram över och städa undan :smirk:

Jo jag förstod det av första inlägget, men sedan lät det på Gammeln som den redan var ett år eftersom det stod att "tiden är knapp". Har man ett föl är väl inte tiden så knapp??
Tiden är alltid knapp när man kliver in på 2-års stuket. Finns inte tid för att spruta upp, här måste allt funka från början till 2-årsstart.

Precis. Under 2004 startade 13 av 29 2-åringar och tjänade ett snitt på $10.654. Klart man hettar till på denna statestik. Därför borde man ju kunna vara med i våran svenska 2-årssatsning fram över och städa undan :smirk:

Det var trevlig statistik.....visste jag inte om

Men beror det inte lite på hur dom ser ut??
Marthas unge är ju en bautastor biff..
Fortsätter han så där att växa så blir det fyraårsstart..:angel:

AM

JA :D
Dom var ju rädda på hornline att han skulle lämna smått, som en del valley Victory hingstar gör, men "alla" verkar vara god storlek på...
Själv är han väl inte mer än 156

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 911
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka