S
Sorba_
Har hört en massa som använder arnika på sina hästar, både på benen och kroppen? Hur funkar det? Varför gör ni det och på vilka ställen har ni arnika gel? Det var min massör som rekomenderade det ![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)
![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder arnika gel på min ponny. Fungerar mycket bra. Har det dels på benen över natten och då har jag även BackOnTrackpaddar + fleecelindor över. Har använt arnikan på mig själv och den är såpass mild att det inte är risk för någon blistring. Har även arnikan på rygg + länd efter ridning. Lägger på ett tunt täcke om det inte är mycket varmt (vilket det oftast inte är då jag har det över natten) för extra effekt. Ponnyn gillar det mycket och det blir skönt värmande.
Har bara positivt att säja om arnika gelen, den är dessutom lätt att hantera i den konsistensen.
Men alstså värmer den eller vad gör den egentligen ?
och en fråga till...kan överben försvinna/bli mindre? har fått lära mig att dem aldrig försvinner.
Överben kan försvinna. Men det går ju inte över en natt precis![]()