Arnes nya höstjacka :)

giowanna

Trådstartare
Här kommer Arne´s nya täcke.
Redan nu skakar han som ett asplöv när vinden drar på på kvällen!

DSCN0288.sized.jpg

Länk: http://galleri.icemy.com/albums/arne/DSCN0288.sized.jpg

DSCN0289.sized.jpg

Länk: http://galleri.icemy.com/albums/arne/DSCN0289.sized.jpg

DSCN0291.sized.jpg

Länk: http://galleri.icemy.com/albums/arne/DSCN0291.sized.jpg

Första täcket jag gjort utan att mäta hunden, bara ett annat täcke :D
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

Fånig du är ;)

Funktionell och inte prålig fyller den nog sin funktion att hålla hunden från köldfrossa.
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

Jag gillar verkligen stilen på täcket! Är det något som jag är allergisk mot så är det "pråliga" detaljer som förlöjligar hunden:eek:
Täcket ska värma, inte se ut som en påklädd bebis...
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

Tack alla!

Är dock missnöjd med två saker på täcket.

1. Det lyfter sig över häcken på honom när han nosar i marken. Kanske kan prova sy på lösa bensnören? Vill inte ha såna tighta resåband, det hatar han!

2. Färgen på bandet man knäpper täcket med... Det enda funktionella vi hade hemma :p
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

Jag ska själv sy ett nytt täcke till min. Hon behöver ett rejält men mjukt vintertäcke till henne. Tycker att alla man köper är så hårda så hon får skavsår av sömmarna osv. + att det är få i den storleken som är verkligt funktionella. Måste lägga in bilder så fort det är klart för jag tror att modellen kommer att bli kanon. Måste satsa på nåt som behåller rörligheten men täcker magen bra då hon annars får köldutslag och förfryser tuttarna. :o
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

Jag ska slakta en gammal vinterjacka för att sy ett tjockare och vattentåligt täcke till Tindra. Det kommer förhoppningsvis gå bra :smirk: Nybörjare på detta juh.
Lägg gärna ut bilder på Julies täcke då det blivit klart...
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

Tack tack. Min lillebror tyckte det såg hemskt ut :p Men man kanske inte bry sig om vad en femtonåring tycker... Vovvan blir så glad när det kommer fram - tar det som ett tecken på att hon iaf uppskattar det.
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

Min lilla tunnhårade gris avskyr täcke i alla dess former och vägrar gå ett steg om hon har kläder på sig. därför blev det naket hela förra (kalla) vintern.

nu undrar jag, vad tror ni om det? inte kan det väl vara något hon far illa av, då hon visserligen skakade när hon stog still, men tycktes både gladare och piggare när hon var utan...?
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

Låt henne vara utan då. Trivs hon inte i det mår hon säkeligen bättre utan. Men du, vänta, har du hund?! Vad för nått? :)
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

hej du.

ja, jag har en liten podenco sedan ett år tillbaka. det bästa beslut jag någonsin fattat.

och ja, jag tycker också att trivs hon bättre utan så ska hon slippa, men jag stoppas ständigt av folk som ska påpeka att hon måste ha täcke.
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

Nej men vad kul! :) Härligt!

Kör på det du. Du märker ju om det blir värre och hundstackarn lider mer av kylan än av täcket ;)
Pudlarna mina är rättså (en är enormt) frusen och de älskar sina täcken haha. Då blir det som en annan femma!
 
Sv: Arnes nya höstjacka :)

hej du.

ja, jag har en liten podenco sedan ett år tillbaka. det bästa beslut jag någonsin fattat.

och ja, jag tycker också att trivs hon bättre utan så ska hon slippa, men jag stoppas ständigt av folk som ska påpeka att hon måste ha täcke.


Sk*t i vad andra säger! Du känner din hund bäst :)
Jag kommer alltid klä på Arne så länge han fryser, o inte har ngt emot det. Ham föredrar att ha overall eller täcke vinteritd, annars är det för kallt för honom :D
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 472
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 337
Senast: Sel
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp