Argument för att få folk att inte skaffa hund

Mirre

Trådstartare
Lite udda tråd kanske, men föräldrarna tog bort sin hund förut och sade då att de inte skulle skaffa någon ny. Men nu funderar de ändå på att göra det. Eller rättare sagt mammas sambo gör det och har (återigen) lyckas övertala henne att de behöver en hund. Tog knappt en dag innan han satt och kollade på annonser och hittade en som ser söt ut på bild. En blandras mellan två väldigt stora raser, det blir tredje stora hunden de skaffar i så fall. Med varje hund har det låtit " han är för stark att gå med, så vi kan inte", "han är för stor att gå med, det går inte när jag har ont i ryggen" eller det värsta av allt " det är ingen motionsras så han behöver inte gå. Jag har minsann haft sankt bernhad och new foundland, de behövde inte gå något"

Hela tiden får andra gå med deras hundar, själva gör de inte det.
Alla hundar de haft har fått både mat, kakor, choklad(!) Osv vid bordet. De har belönats för tiggande och sedan fått skäll för att de tigger.

De gapas och skälls på hundarna, otaliga gånger har vi blivit osams för att jag sagt ifrån. Allra mest är det sambon som skäller, han är inte lämplig att ha hund överhuvudtaget. Flera gånger har han gapat fula ord på hundarna, mitt framför ögonen på mina barn.

Men han själv tror att han är expert på hundar, men tycker att valpkurser osv är bara fånigt, att man inte ska uppfostra valpar alls och att det räcker med att hunden sätts ut i lina på gården för att kissa.

Skaffar de hund nu kommer den inte få motion såvida inte jag går med den. Men jag har varken tid eller lust att springa med andras hundar.

Lite udda tråd kanske, men föräldrarna tog bort sin hund förut och sade då att de inte skulle skaffa någon ny. Men nu funderar de ändå på att göra det. Eller rättare sagt mammas sambo gör det och har (återigen) lyckas övertala henne att de behöver en hund. Tog knappt en dag innan han satt och kollade på annonser och hittade en som ser söt ut på bild. En blandras mellan två väldigt stora raser, det blir tredje stora hunden de skaffar i så fall. Med varje hund har det låtit " han är för stark att gå med, så vi kan inte", "han är för stor att gå med, det går inte när jag har ont i ryggen" eller det värsta av allt " det är ingen motionsras så han behöver inte gå. Jag har minsann haft sankt bernhad och new foundland, de behövde inte gå något"

Hela tiden får andra gå med deras hundar, själva gör de inte det.
Alla hundar de haft har fått både mat, kakor, choklad(!) Osv vid bordet. De har belönats för tiggande och sedan fått skäll för att de tigger.

De gapas och skälls på hundarna, otaliga gånger har vi blivit osams för att jag sagt ifrån. Allra mest är det sambon som skäller, han är inte lämplig att ha hund överhuvudtaget. Flera gånger har han gapat fula ord på hundarna, mitt framför ögonen på mina barn.

Men han själv tror att han är expert på hundar, men tycker att valpkurser osv är bara fånigt, att man inte ska uppfostra valpar alls och att det räcker med att hunden sätts ut i lina på gården för att kissa.

Skaffar de hund nu kommer den inte få motion såvida inte jag går med den. Men jag har varken tid eller lust att springa med andras hundar.

Rätt och slätt "ni är inga lämpliga hundägare" ?

Det ända du kan göra är att säga som det är och försöka få dem att förstå (även fast att det är ganska självklart).

Eller om det är helt omöjligt, dirigera om dem till en hund som inte är så stor? Som kanske passar deras "behov" bättre? Sedan låter de högst olämpliga, o att de inte ska ha något levande alls med behov är nog inte lika lätt att få dem att förstå.. Prata med mamma ensam o styr henne på rätt spår? :p Berätta hur du ser det -'utifrån' sett.

Jag skulle satsat på att prata med din mamma, utan att sambon är med. Se till att verkligen få henne att förstå det olämpliga i att skaffa hund. Fråga sedan sambon, utan att din mamma är med, VARFÖR han vill ha hund och påpeka just det där med att han faktiskt inte gör något med den annat än att gapa och skrika på den. Du kan också förklara övertydligt att du den här gången INTE kommer gå ut med hunden, samt säga att du INTE vill att dina barn är hos dem när deras blivande hund är med för att du inte gillar hur din mor och sambon beter sig. Börjar de inse att deras släktingar kanske undviker att umgås med dem pga bråket kring en hund, ja då kanske de tänker om...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 556
Senast: Maniac123
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 868
Senast: Liran
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 438
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar