Arg tupp ?

Hambo

Trådstartare
Jag kan inte avgöra om min Tupp Hatar mig eller om han älskar mig .
Tycker det börjar bli jobbigt då han rusar ifatt mig och jag tycker han ser hotfull ut.................
Jag tror att han är lite bortskämd och vill ha mat av mig, men jag vet faktiskt inte . Jag slängde min nyckelknippa framför honom i går och han tvärstannade .
Han har bara en höna ( och mig ) , det är kanske för lite för honom ???
Han är ca 3 år gammal

Hej från Hambo

Sv: Arg tupp ?

Ja, tuppen behöver ett par hönor, minst!

Tror inte tuppen hyser sådana starka känslor av någon sort för dig. Mat och /eller social kontakt är dom troligaste orsakerna.
Varför inte låta tuppen komma fram till dig? Då ser du ju vad som händer. :)

Skulle tuppen visa sig aggresiv, är det ju bara att ta ner den på jorden.

LIA

Han får komma fram, jag brukar mata honom och sitta ned med honom .
Ta ned på Jorden ?? Du menar väl I jorden :cool:
Han kommer inte få någon mer Höna, har försökt med en till och då blev jag förvirrad, när det visade sig att hon hellre höll till med skatorna !
På Natten satt hon bredvid deras skatbo och sov, så det var en tidsfråga innan Räven/Katten/mården/Illern skulle ta henne
Då får han hellre fortsätta jaga mig !

Hej från Hambo

Springer han "bara" efter dej?
Eller kommer han springande på snedden och släpar en vinge lite?
Vad gör han när han kommer fram till dej? Steppar han runt lite och/eller börjar "uppvakta" - typ låtsas picka på marken, "strutta runt lite" osv?
Har han försökt hoppa upp på dej - "hacka" dej med sporrarna?

/Swat

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 946
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar