ARG (långt)

Jo det låter ju inte bra men det säger väl mer om den tränarens oförmåga att se sin egen hästs svagheter. Frågan är ju som sagt om han kör åt tränaren som betalar för tjänsten eller om han kör åt kusken som har favoriten.Det din kuskkompis kanske skulle gjort var ju att tacka nej till styrningarna direkt då. Helst ska man väl försöka ha en dialog med kusken typ "kör så och så därför att...." Men så ont om kuskar är det ju inte utan att man ska kunna hitta nån som kör just så som man vill om man nu inte vill ha "mothugg".

Jag har samma problem när jag ska ha kusk. Vissa står i stallet nickar och säger okej då kör jag så och när de väl är i loppet så gör de tvärt om."grr". När det sen går åt helvete och de kommer in så heter det jag trodde... Men nästa gån gång så ska jag göra som ni säger!

Vilken nästa gång???

Min är nämligen så speciell att hon lägger av och nästan skrittar om hon blir fast bakom andra hästar. Jag säger då till kuskarna att hon måste gå på yttern om hon inte är först och att det gör inget om hon går i dödens eftersom hon trivs med den platsen. Har aldrig begärt att hon ska ligga i ledningen eller tokköras. Men vad gör vissa?????

Efter halva loppet så ligger de bakom ledaren eller i innerspår med hästar på utsidan. Och det slår aldrig fel hon lägger av och de blir nästan sist i mål!! De gånger som de har följt mitt råd så har hon kommit bland de 4 först i mål.

Ibland har jag upplevt att lärlingarna är mer uppmärksamma på vad tränare/ägare säger än de som är gamla ringrävar för de vet ändå bäst.

Som det verkade i detta fallet var det ju "egen" taktik som tydligen inte funkade. Skulle karnske varit bättre att göra som man blev tillsagd...

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 930
Senast: __sofia__
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 095
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 461
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka