Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ett par lediga akvarier med belysning som jag ska ha att driva upp frö och sticklingar i nu under våren. Tidur på belysningen och så har man helt lagom med ljustimmar!
Förresten har jag undrat länge varför vi inte kan få ett trädgårdsforum här på buke? Det finns ju för minst sagt allt annat!
/KT
1.Vad kan man odla i pallkragar som står i mestadels skugga? Har jordgubbar nu, de växte som 17! Men vill variera med ngt mer. Morötterna och gräslölen kom inte upp alls. Pga solen eller annat fel? Ville gärna ha minimorötter....
Får jag sticka in lite?
Klart du får!
Här är det långt till vår ännu, men på tal om det här med gräsmattor, så jobbar jag enligt devisen att jag vill ha så få som möjligt. Sten och marktäckare är däremot trevligt.
Ja visst ja, det minns jag att du skrivit i nån annan tråd förra året.
Problemet jag har är däremot att få till tillräckligt mycket marktäckare till de stora ytor frilagd jord/sand/grus som nu finns i halvskugga i min trädgård.
Det är både dyrt och ganska tråkiga utbud på plantskolorna.
Kan ni hjälpa mig lite?
Jag vill ha tips på snabbväxande (men inte okontrollerbara) marktäckare som får gå i färgerna grönt (förstås), lila, rosa och eventuellt blått och vitt. Dock inte nävor, som fungerar väldigt allergiframkallande på mig.
Och JÄTTEGÄRNA sådana som man kan så själv så kostnaden går ner lite.
Det enda jag kommer på så här på rak arm är murgröna! Funkar lika bra som marktäckare som väggförstörare, jag menar väggtäckare.
Murgröna är okej, men lite småtrist.
Jag ska ta något foto på området som ska täckas när jag kommer hem, så kanske det väcker några idéer.
Vi har tjäle, men inte fasen någon snö.
Det kan jag förstå i så fall. Lavendel är ju klassiskt under rosor.
Åh, så söta! Har du odlat dem innan och vet hur de smakar? Som morötter antar jag, men det finns ju smaknyanser. Förresten, är de tidiga eller sena?